آخرین خبرهااقتصادی

ثبت سه هزار و ۶۲۵ اظهارنامه مالیاتی در قشم

سه هزار و ۶۲۵ کسبه و فعال اقتصادی قشم، نسبت به ثبت ارسال اظهارنامه مالیاتی علمکرد سال گذشته در زمان قانونی اقدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، رییس اداره امور مالیاتی شهرستان قشم گفت: این تعداد با افزایش ۱۰۰ اظهار نامه در همسنجی با سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

رضا کوهستانی افزود: فعالان اقتصادی شهرستان قشم که از معافیت مالیاتی برخوردارند اما در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت و ارسال نکرده اند، علاوه بر حذف بخشودگی مالیاتی، مشمول جریمه‌های ۳۰ درصدی اصل مالیات می شوند.

وی ادامه داد: همچنین این دسته از مودیان باید ۲.۵ درصد از مبلغ مالیات را به ازای هرماه تاخیر در ارسال اظهارنامه پرداخت نمایند.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد از فعالان اقتصادی دارای مجوز از سازمان‌ منطقه آزاد که اظهارنامه مالیاتی و اطلاعات عملکرد مالی خود را در سال گذشته در موعد مقرر ثبت کرده اند، از معافیت مالیاتی بهره‌مند شدند. 

حذف معافیت مالیات بر حقوق شاغلان مناطق آزاد کشور

رییس اداره مالیاتی قشم اظهار کرد: با استناد به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری کشور در تاریخ سی ام اردیبهشت ۱۳۹۹، کارکنان شاغل در واحدهای دولتی، غیردولتی و نهادهای عمومی که در مناطق آزاد فعالیت می‌کنند، مشمول کسر مالیات بردرآمد حقوق از تاریخ صدور رای هستند.

وی خاطرنشان کرد: همه کارمندان دولتی و غیردولتی و شاغلان بخش خصوصی و نهادهای عمومی برابر با بودجه سال ۱۳۹۸ تا سقف دریافتی ۳۰ میلیون ریال در ماه از پرداخت مالیات حقوق معافند.

کوهستانی در پایان تاکید کرد: کارفرمایان همه بخش‌ها نیز در صورت پرداخت نکردن مالیات مورد اشاره، مشمول جریمه‌های پیش‌بینی شده در قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند. 

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا