اجتماعیاقتصادیایران

گردشگری، راهگشای توسعه اقتصاد کشور

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: گردشگری به عنوان یک صنعت سبز و پاکیزه جزو اقتصادی ترین صنعت های جهان به حساب می آید و ارتقای این صنعت توسعه اقتصاد کشور و جزیره را تضمین می کند.

به گزارش پایگاه خبری قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، مدیرعامل این سازمان در جلسه گرامیداشت هفته گردشگری با مجموعه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ضمن تبریک این هفته به فعالان عرصه گردشگری جزیره بیان داشت: گردشگری به واسطه زود بازده بودن و نیاز به سرمایه گذاری اندک، فراگیری و ثبات، گزینه مناسبی برای توسعه اقتصاد کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به محدودیت های قوانین حاکم بر مناطق آزاد کشور  ادامه داد: تیم گردشگری قشم در چهار سال گذشته در کنار اهداف سازمانی عملکرد رو به رشدی ارایه داده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم تهیه سند راه گشا در حوزه گردشگری جزیره تاکید کرد و گفت: گردشگری قشم باید در مسیری هدفمند و با برنامه حرکت کند تا توسعه جوامع محلی به صورت متوازن رخ دهد.

 به گفته وی، هزینه ایجاد یک شغل در حوزه گردشگری یک هزارم هزینه اشتغالزایی در صنعتی مانند پتروشیمی است و با توجه به تقاضای بازار و گستره بالای اشتغال، تنها بخشی است که می تواند ضامن چرخش اقتصاد آینده قشم باشد.

*گردشگری متفاوت، عاملی در جذب گردشگر

مومنی پیشرفت قابل توجه جزیره را در زمینه های مختلف حمل و نقل، هتلینگ و راه ها برشمرد و گفت: برای موفقیت در جلب گردشگر نیاز به تولید سلیقه و ارایه عملکرد متفاوت است. وقتی می توانیم  مسافر را به گردشگر تبدیل کنیم که کار متفاوت و با کیفیت نسبت به سایر مناطق ارایه دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت گردشگرپذیر جزیره، عضویت در جامعه جهانی گردشگری و داشتن ظرفیتی به نام ژئوپارک جهانی قشم، در همه زمینه ها از حمل و نقل گرفته تا خدمات عمرانی نیازمند تعاملات بیشتر با بخش گردشگری هستیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهم ترین اصول در معرفی موفق صنایع دستی را کیفیت و بسته بندی دانست و بیان کرد: شعار امسال ما ارتقای کیفیت گردشگری است که برای تحقق آن تغییرات زیادی در حال انجام است که ورود به حوزه برندسازی، بسته بندی و درجه بندی اماکن اقامتی و خدماتی بخشی از این اقدامات می باشد.

مومنی همچنین بر افزایش استقبال گردشگران از جزیره طی سه سال گذشته تاکید کرد و اظهار داشت:  در شرایط حاضر که اقبال عمومی برای سفر به خارج از کشور کاهش یافته، با ایجاد جذابیت های متنوع باید سهمی از سبد سفر خانوارهای ایرانی را به خود اختصاص دهیم.

 وی در پایان سخنان خود خطاب به مجموعه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:  پاسخگویی و ایجاد ارتباط موثر با ارباب رجوع در راس سیاست های کار ی سازمان منطقه آزاد قشم است و حفظ کرامت مراجعه کنندگان، باعث توسعه گردشگری در بخش خصوصی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا