آخرین خبرهااجتماعی

زنگ مهر در قشم/ والدین از سلامت مدارس آسوده خاطر باشند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: والدین از سلامت فرزندانشان در مدارس آسوده خاطر باشند و مسیر خانه تا مدرسه را مدیریت کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، علیرضا باقری صبح امروز در آیین نواختن زنگ مهر در جزیره قشم اظهار داشت: والدین از سلامت فرزندانشان در مدارس آسوده خاطر باشند چرا که اتفاقی برای آنان نخواهد افتاد.

وی افزود: پدر و مادرها سلامت دانش‌آموزان در مسیر خانه تا مدرسه را مدیریت کنند و نکات بهداشتی را به آنان بیاموزند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: قشم، شهرستانی است که در تمامی طرح‌های آموزش و پرورش پیشرو بوده و بسیج این شهرستان کمک‌کار و دادرس این نهاد در سال جدید می‌باشد.

باقری ادامه داد: امنیت ملی کشور با حضور دانش آموزان در مدراس گره خورده و امسال بیش از سنوات گذشته نیازمند نقش‌آفرینی اولیاء و خیران هستیم.

وی با بیان اینکه حضور در مدرسه برای دانش آموزان مشق زندگی است، اضافه کرد: ۲۸ هزار کارمند در آموزش و پرورش آماده خدمت‌رسانی به ۴۰۰ هزار دانش آموز استان هرمزگان هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای ابعاد گسترده‌ای است که تحقق آن نیازمدند حضور فیزیکی دانش‌ آموزان در مدارس می‌باشد.

باقری افزود: ۹ درصد از ورودی‌های جدید و ۲۱ درصد از دانش آموزان دارای چاقی هستند که سرمنشاء ۷۰ نوع بیماری از جمله دیابت نوع ۲ است و والدین با حضور فرزندانشان در مدرسه بهترین کار را انجام می‌دهند.

فرزندان مسوولان در مدارس حضور دارند

فرماندار شهرستان قشم نیز اظهار داشت: ستاد کرونا با پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی، فضای مدرسه را ایمن ساخته و این اطمینان خاطر را به والدین می‌دهیم که تیم‌های بازرسی بهداشت و درمان شهرستان تک تک مدارس را مورد بازرسی قرار می‌‎دهند.

علیرضا نصری ادامه داد: فرزندان خود مسوولان نیز در مدارس حضور دارند چرا که تربیت نیروی انسانی، موتور محرکه و پیشرفت کشور است.

وی اضافه کرد: عدالت آموزشی مورد توجه ویژه دولت است و در تلاشیم از طرق مختلف نظیر رسانه ملی و شبکه شاد این مهم را محقق کنیم.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: عزاداری‌های محرم و اقامه نمازهای جمعه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نشان داد مردم در رعایت نکات بهداشتی پیشتاز هستند و در مدارس نیز چنین خواهد بود.

نصری خاطرنشان کرد: پیوند خانه و مدرسه ۲ بال حرکتی است که دانش آموزان را در مسیر تعالی و پیشرفت قرار می‌دهد.

حضور ۲۷۰۰ دانش‌آموز در ۲۳۰ مدرسه قشم

مدیر آموزش و پرورش قشم نیز افزود: فعالیت ۲۳۰ مدرسه قشم برای حضور ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دانش آموز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از امروز آغاز شد.

بهرام پوراشرف تصریح کرد: یک هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش قشم ارائه خدمت دارند.

وی اضافه کرد: در سال جدید آموزشی برای حفظ سلامت دانش‌آموزان نظارت و انعطاف حداکثری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا