مذهبی

امام جمعه موقت قشم: امام زین العابدین (ع) پیام عاشورای حسینی را جهانی کرد

 امام جمعه موقت قشم با تشریح ابعاد گوناگون شخصیت بی نظیر امام زین العابدین (ع) و زینت عابدان در واقعه کربلا، اسارت اهل بیت (ع)، حضور در مجلس یزید و ابلاغ اهداف نهضت حسینی گفت: چهارمین امام شیعیان و پیشوای عارفان پیام قیام عاشورای حسینی را جهانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، ، حجت الاسلام و المسلمین روح الله معصومی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین علیه السلام (۹۵ هجری قمری) به روایتی، اظهار داشت: چهارمین پیشوای شیعیان جهان زینت بخش عبادت کنندگان است که با نیایش های عارفانه خویش در راه هدایت و ارشاد جامعه گام های موثری برداشت و زبان دعا و وعظ را به منظور مبارزه با ستمگران زمانه و معرفی حقیقت اسلام و اهل بیت (ع) برگزید و اینگونه به پاسداری و احیای حماسه عاشورا همت گماشت و رسالت خویش را به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) به عنوان پیشوای تقوا و بردباری با فعالیت های فرهنگی توانستند راهنمای امت اسلامی در شرایط بحرانی باشند و با شجاعت و درایت به تبیین واقعه عاشورا پرداختند و این گونه پیام این حماسه بزرگ را به جهانیان رساندند.

امام جمعه موقت قشم اضافه کرد: عمده فعالیت های این امام همام را باید پس از واقعه عاشورا دانست زیرا اگر ایشان و حضرت زینب (س) نبودند شاید این واقعه نمی توانست به این گونه اثرگذار به نسل های بعدی منتقل شود.

حجت الاسلام معصومی توضیح داد: امام زین العابدین (ع) در کوفه، مدینه و شام برای بیان واقعه عاشورا نقش محوری داشت و حقیقت، فلسفه و چگونگی این واقعه را برای جامعه بازگو کرد و اگر این مهم از طرف ایشان صورت نمی گرفت، با توجه به راویان مختلفی که درباره قیام عاشورا وجود داشت، حقیقت اصلی قیام به نسل های دیگر انتقال نمی یافت.

وی با اشاره به ۲۳ مردادماه روز مقاومت اسلامی گفت: این روز نیز یکی از تحولات مهم و تاریخی جهان اسلام است که عزت و سرافرازی رزمندگان مقاومت اسلامی را برای همگان آشکار کرد و رزمندگان دلیر حزب الله لبنان با درک فلسفه توطئه افکنی دشمنان اسلام در جریان عملیاتی قهرمانانه در طول ۳۳ روز، نقشه شوم سربازان کاغذی و پوشالی رژیم جعلی صهیونیستی را با شکست مواجه کردند.

امام جمعه موقت قشم در خصوص روز ۲۶ مرداد سالروز آغاز ورود آزادگان به میهن اسلامی نیز بیان کرد: آزادگان الماس های گرانبها و سرمایه های مهم ایثار و از خودگذشتگی، دوران دفاع مقدس در سراسر کشور هستند که نخستین اقدام آنان پس از ورود به خاک میهن، بوسه زدن بر خاک این کشور بود و این عمل آنان نشانگر این است که جای جای این سرزمین پهناور با خون پاک ترین جوانان تطهیر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا