مذهبی

برنامه ریزی مدون و منسجم زمینه ساز پیشرفت اجتماعی و فرهنگی است

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت معرفی آداب و سنن و میراث فرهنگی قشم بر برنامه ریزی و سازماندهی هیئت های مذهبی و مجموعه های فرهنگی قشم با هدف پیشرفت فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، افشار فتح الهی در نشست با جمعی از اعضای هیات فاطمه الزهرا (س)، قشم را الگوی همدلی و همزبانی شیعه و سنی برشمرد و اظهار کرد: برخی تاکید بر مسائل مذهبی را موجب ایجاد تفرقه می دانند اما محبت اهل بیت علیهم السلام آنان را مورد احترام و علاقه تمامی اهل تسنن و تشیع قرار داده است.
فتح الهی ادامه داد: قرار نیست که مسیر پیشرفت آداب، سنن و میراث فرهنگی، رسوم و اعتقادات خود را به دست فراموشی بسپاریم بلکه همزمان با پیشرفت در حوزه های مختلف باید بر آداب و سنن و رسوم خود پایبند بوده و فرهنگ اسلامی و تاریخی خود را حفظ کرده و گسترش دهیم.
وی وجود هیئت های مذهبی را یک ظرفیت عظیم در قشم برشمرد که نیاز به یک حرکت منسجم و برنامه ای مدون برای اجرای حرکت های فرهنگی دارد و افزود: پراکنده کاری آسیب های مختلفی به این مجموعه های فرهنگی و هئیت های مذهبی وارد می کند.
وی با اشاره به اینکه توسعه اجتماعی از مسیر توسعه فرهنگی حاصل میشود افزود: با ایجاد وحدت رویه در کارهای فرهنگی می توان به حرکت مجموعه ها و دستگاه های فرهنگی جهت یکسان داد که برآیند آن بی تردید یک اتفاق خوب خواهد بود و ما در شورای سیاست گذاری درحال انجام این برنامه هستیم.
وی با اشاره به حضور گردشگران گفت: اینکه اکثریت میهمانان جزیره قشم، با محوریت خانواده به این جزیره سفر می کنند افزود: ویژگی اصلی قشم تکیه بر میراث فرهنگی و طبیعی است که به آن افتخارکرده و در مسیر حفظ، معرفی و گسترش آنها تلاش خواهیم کرد.
فرهنگ کار و توسعه محدودیت زمانی ندارد
سرپرست سازمان منطقه آزاد همچنین به تغییر رویکرد در فعالیت و کارها در قشم اشاره کرد و افزود: جهت گیری ماههای اخیر نشانگر تغییر نگاه در سازمان منطقه آزاد قشم به اولویت حل مشکلات مردم است و نه تامین منافع افراد. او افزود: برای فعالیت ها نباید محدودیت زمانی تعیین شود و با یک نگاه مثبت می توان در تمام فصول سال فعالیت های مناسب در راستای جذب گردشگران و گسترش و توسعه فرآیندهای اقتصاد محور ایجاد کرد.
در انتهای این نشست پیشکسوتان و اعضای هیات امنای هیات فاطمه الزهرا (س) با اهدا لوح تقدیر از تلاش های دکتر فتح الهی در حمایت از هیئت های مذهبی تقدیر و تشکر کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا