فرهنگی

خانه خلاقیت اندیشه در قشم ایجاد می‌شود

عضو انجمن کتابخانه‌های جزیره قشم از برنامه ایجاد خانه خلاقیت در این جزیره برای بهره بردن از استعداد دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا دانشگاهی خبر داد.

احمد بازماندگان قشمی در حاشیه نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با خبرنگاران در سالن مرکز بین‌المللی رشد که بمناسبت هفته ملی خلیج فارس برگزار شده بود در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری “خبر قشم”، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این ایده با نظر مثبت امینه دریانورد رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان قشم در حال برنامه‌ریزی است.
وی ادامه داد: هدف ایجاد خانه خلاقیت اندیشه، جذب استعداد و ایده‌های برتر فرزندان قشم با موضوعاتی در قالب نقاشی، داستان نویسی، شعر، فیلم سازی، عکاسی و حتی نگاه ویژه به اِلِمان‌های شهری خواهد بود.
به گفته این عضو انجمن کتابخانه‌های جزیره قشم، برای موفقیت این طرح، دوره‌های آموزشی را در 13 پایگاه کتابخانه‌های جزیره و با هدف آشناسازی شرکت‌کنندگان با موضوعاتی همچون نگاه ویژه به آبزیان و پرندگان در حال انقراض قشم از جمله لاک‌پشت‌های پوزه عقابی و کرکس‌های کوچک و مسائل دیگر برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: با اتمام دوره آموزشی، دانش‌آموزان و دانشجویان علاقمند می‌توانند آثار اندیشه‌ای خود را در قالب موارد یاد شده با موضوعات مختلف ارائه کنند و ایده‌‌های برتر از جمله در حوزه عمرانی را با هدف اجرا به معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداری‌ها و نهادهای مختلف ارائه خواهیم کرد.
بازماندگان قشمی بیان داشت: با استقبال از این ایده می‌توانیم برنامه‌های خانه خلاقیت اندیشه قشم را با نگاه وسیعتر در سطح استانی و حتی ملی هم برگزار کنیم.

جزیره قشم این سرزمین آب و آفتاب با 13 کتابخانه در سطح شهرها و روستاها در جنوب ایران واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا