آخرین خبرهااجتماعی

میدان دادن به جوانان بهترین راهکار تقویت کارآمدی است/ عمران شهری باید خود را با گام دوم انقلاب همراه کند

شهردار قشم گفت: یکی از عرصه‌های مهم تقویت کارآمدی در کشور، عرصه مدیریت شهری است که با تقویت خدمت‌گزاری صادقانه به مردم و شفافیت بدست می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید مسعود آل عبایی در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به نقش شهرداری‌ها در توسعه منطقه‌ای و ارتقای کارآمدی در جامعه، اظهار کرد: صداقت در انجام کار و شفافیت در امورات متعدد از جمله کارویژه‌هایی است که شهرداری‌ها می‌توانند با توجه به آنها در شرایط کنونی به پیشبرد اهداف عالی نظام کمک کنند.

وی با تأکید بر ضرورت فاصله‌گرفتن شهرداری‌ها از آزمون و خطا در حوزه عملکردی و اتکای به تجارب دیگر شهرها در امورات توسعه‌ای، افزود: ما در گام دوم انقلاب اسلامی می‌بایست مولفه‌های توسعه شهری را بیش از گذشته مورد بازنگری قرار داده و با استفاده هرچه بیشتر نقش مردم در این حوزه، شتاب بیشتری به روند توسعه و عمران شهری بدهیم.

شهردار قشم خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های مهم گام دوم انقلاب، اتکای بیشتر به جوانان در حوزه‌های مختلف است و مدیریت شهری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آل عبایی، افزایش نقش‌دهی به جوانان در حوزه مدیریت شهری و استفاده از ابتکارات آنان در انجام پروژه‌ها را در کنار سلامت کاری و نشاط اجتماعی زمینه‌ساز افزایش رضایت‌مندی عمومی برشمرد و گفت: جوانان جزیره قشم بهترین سرمایه‌های توسعه این جزیره و پیشرفت همه‌جانبه آن هستند و ما مفتخریم که بتوانیم از ایده‌ها و نظرات و ابتکارات جوانان در حوزه مدیریت شهری بهره بیشتری بگیریم.

وی اضافه کرد: گام دوم انقلاب مبتنی بر ظرفیت‌های درون‌زا است و ما در حوزه مدیریت و عمران شهری بحمدالله در تمامی زمینه‌ها از بهترین منابع برخورداریم و این یک فرصت خوب برای رشد و پیشرفت ما است که بتوانیم با اتکای به سرمایه انسانی و ظرفیت‌های محلی، قشم را به توسعه همه‌جانبه آن برسانیم.

شهردار قشم با بیان این که محدودیت‌های مالی موجود در پیش روی شهرداری‌ها نباید ما را از ابتکار و خلاقیت در حوزه مدیریت شهری دور کند، گفت: همیشه مدیریت مطلوب‌تر از دل سختی و کار بیشتر می‌گذرد و ما سرمایه‌های بزرگی به نام همراهی مردم را در اختیار داریم که اگر بتوانیم از آن‌ها به نحو خوبی استفاده کنیم، بدون شک راه هموارتر خود بود.

آل‌عبایی بیان کرد: شهرداری‌ها به همت ظرفیت خوب شوراها در صورت عملکرد مطلوب می‌توانند از پشتوانه عظیم مردمی نیز بهره‌مند شوند و ما باید تلاش خودمان را به سمت و سوی تقویت شفافیت و خدمت صادقانه سوق دهیم تا بتوانیم اعتماد مردم را تقویت و از ظرفیت همراهی آنان بیشتر بهره‌مند شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا