اخبار مهم

مدعی مقصد اول گردشگری جنوب کشور از داشتن پلاژ اختصاصی بانوان محروم است

پس از دو دهه انتظار برازنده جزیره قشم به عنوان مدعی مقصد اول گردشگری جنوب کشور نیست که از پلاژ بانوان بی بهره باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، قریب به دو دهه است که از زمزمه های اولیه ساخت پلاژ بانوان قشم می گذرد. انتظاری که به درازا کشیده شده و امید است به همت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد به اجرا برسد.

برای اولین بار نهم اسفند ماه 83 بود که علی اکبر عین اللهی مدیر وقت سیاحتی و گردشگری سازمان منطقه آزاد از ایجاد نخستین پلاژ مخصوص بانوان در قشم خبر داد. http://qeshm.blogfa.com/post/69

براساس این گزارش عین اللهی با اشاره به استقرار تعدادی از بانوان ناجی غریق در این پلاژ پس از احداث، یکی از سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم را گسترش ورزش شنا در بین بانوان منطقه اظهار کرد و افزود: با توجه به سياست سازمان منطقه آزاد قشم در جذب گردشگران و با توجه به وجود سواحل مرجاني بسيار زيبا در جزيره قشم، گسترش ورزش شنا و غواصي در اين منطقه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وی همچنین در این خبر از تبدیل یکی از پلاژهای قشم به باشگاه تخصصی غواصی در سال 84 خبر می دهد؛ اما در واقعیت چنین اتفاقی به هر دلیل روی نداد و متاسفانه تا به امروز نیز انجام نشده است.

پس از یک دوره نسبتاً طولانی مجدداً در خرداد ماه سال 1390، سیدرضا موسوی مدیرعامل وقت از احداث پلاژ بانوان با اختصاص 15 میلیارد ریال خبرداده است (ایرنا) و به گفته وی قرار بود که در نیمه شعبان کلنگ این پروژه به زمین زده شود که از سرنوشت آن نیز اطلاعی در دست نمی باشد. البته با کمی گشت و گذار در قشم می توان به ساخته نشدن این پلاژ پی برد.

پس از 6 سال سکوت خبری در مرداد ماه سال 1396 بار دیگر ایجاد و احداث پلاژ بانوان مطرح و با حضور علی ربیعی وزیر کار و تعاون در قشم کلنگ آن بر زمین زده شد. (https://dolat.ir/detail/296809)

در گزارشی که به همین منظور در سایت دولت منتشر شده بود، آمده است: عملیات اجرایی ساخت اولین پلاژ بانوان قشم «آفتابکده هورسان» با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی آغاز شد. این پلاژ در زمینی به مساحت 2.5 هكتار در ساحل جنوبي جزيره قشم (محدوده روستاي ريگو) در سه مرحله اجرا مي شود كه مرحله نخست آن با 100 ميليارد ريال سرمايه گذاري بخش خصوصي تا پايان سال جاري (1396) به بهره برداري خواهد رسيد.

این بار نیز خبر به عاقبت اخبار قبلی دچار شد و اکنون و با گذشت سال های طولانی همچنان بزرگترین جزیره و یکی از بزرگترین مناطق آزاد کشور است از داشتن پلاژهای اختصاصی محروم است.

براساس خبرهای اعلام شده متاسفانه بامداد جمعه 18 تیرماه 1400 یکی از گردشگران زن در قشم به دلیل ناآشنایی با منطقه و شنا غرق شدند، امیدواریم با ایجاد شرایط و جایگاه مناسب برای شنای بانوان و آقایان وجود داشته باشد در آینده شاهد چنین رویدادهای تلخی نباشیم.

با توجه به اینکه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم بارها اعتقاد راسخ خود را برای به تبدیل جزیره قشم به مقصد اول گردشگری کشور اعلام داشته است؛ انتظار می رود با نگاهی ویژه به این مسئله ورود نموده و با تشکیل کارگروه ویژه و تعیین ضرب العجل زمانی، ظرف مدت زمان کوتاهی گره های کور این پروژه را باز کرده و آن را به سرمنزل مقصود و نقطه اجرایی و عملیاتی برساند.

پی نوشت: عکس تزیینی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا