آموزشی

دانش آموزان جزیره در حوزه گردشگری و صنایع دستی توانمند می شوند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره های مختلف استعدادیابی در حوزه های فرهنگی و ورزشی ویژه دانش آموزان جزیره قشم با هماهنگی دستگاه های مربوطه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، در جلسه هم اندیشی با معاونان، مربیان پرورشی و دبیران تربیت بدنی جزیره قشم، اظهار کرد: نوع نگاه به جزیره قشم با توجه به ویژگی های طبیعی و تمدنی این منطقه، با سایر شهرستان های استان هرمزگان و کشور متفاوت است.
وی ادامه داد: جغرافیای انسانی قشم، این جزیره را به عنوان یک جزیره تمدنی با تکثر فرهنگی و دانش بومی در سطح جهان معرفی می کند که شناخت این ظرفیت ها می تواند موجب رشد دانش و فرهنگ در میان دانش آموزان و ساکنان جزیره شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به وجود ظرفیت های متعدد طبیعی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری قشم در عرصه های مختلف محلی، ملی و بین المللی، افزود: شاید در برخی حوزه ها شاهد کمبود امکانات و تجهیزات باشیم، اما جزیره قشم از نظر وجود نیروی انسانی آگاه، دغدغه مند و با استعداد جز مناطق غنی کشور است.
به گفته راموز؛ با برنامه ریزی صورت گرفته دوره های مختلف استعدادیابی در رشته های ورزشی مختلف با همکاری هیات های ورزشی منطقه آزاد قشم و اداره آموزش و پرورش، جهت هدایت دانش آموزان به سوی ورزش رقابتی و قهرمانی انجام می شود.
وی با بیان اینکه دوره های استعدادیابی در حوزه های فرهنگی و ادبی نیز برگزار خواهد شد، گفت: برای ایجاد ارتباط میان آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد جهت برگزاری دوره های آموزشی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی و افزایش آگاهی دانش آموزان نیز پیش بینی هایی شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی دانش آموزان جزیره در حوزه گردشگری و تولید صنایع دستی نیز برگزار می شود و غرفه ای در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قشم برای عرضه تولیدات دانش آموزان جزیره جانمایی می شود.
راموز در پایان بیان داشت: برنامه ریزی هایی برای برگزاری لیگ بازی دانش آموزی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای رونق ورزش های ساحلی و دریایی در جزیره قشم انجام شده که امیدواریم در آینده نزدیک اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا