آموزشیاقتصادی

۱۸۱ کشاورز قشمی در دوره های آموزشی ترویجی مشارکت کردند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم گفت: ۱۸۱ نفر از بهره برداران بخش کشاورزی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در دوره های آموزشی، مهارتی کشاورزی شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، مالک یزدان پناه اظهار داشت: به منظور توسعه دانش بهره برداران بخش کشاورزی در این شهرستان مرزی با علم روز در راستای اقتصادی کردن تولید با کاهش هزینه از فروردین تا اسفند سال جاری ۱۱ دوره کارگاه آموزشی ترویجی با شرکت کشاورزان، دامداران، زنان روستایی و سایر علاقمندان در سطح روستاهای این جزیره برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره ها شامل ۳۵۰ نفر روز آموزش های مهارتی برای شاغلان بخش کشاورزی است، ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره ها در قالب کلاس های آموزشی، کارگاه و بازدید، در زمینه های تخصصی و متناسب با تقویم کشاورزی (زراعت، باغبانی، تولید محصول سالم، دام، طیور و آبزیان، دامپزشکی، منابع طبیعی، آب و خاک، مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی، توانمند سازی زنان روستایی) آموزش دیده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم با اشاره به اهداف کلان و بلند مدت مدیریت ترویج کشاورزی، گفت: افزایش دانش، بینش و مهارت بهره برداران و تولید کنندگان، ارتقای بهره وری منابع پایه بخش با توانمند سازی بهره برداران و تربیت نیروی انسانی در سطوح نیمه ماهر، ماهر از مهمترین سیاست ها و اهداف برگزاری این دوره های آموزشی مهارتی است.

یزدان پناه توضیح داد: این دوره از کلاس های آموزشی و ترویجی توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان قشم با همکاری اداره دامپزشکی این شهرستان و فعالان بخش کشاورزی برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا