اجتماعی

ثبت‌نام ۲۰۰ مددجوی کمیته امداد قشم در برنامه‌های اوقات فراغت

 رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: ۲۰۰ نوجوان و جوان دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش این نهاد حمایتی در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، رضا تارک امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد در جمع خبرنگاران، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان مرزی قشم یکی از نهادهایی است که همزمان با آغاز فصل تابستان برنامه های گسترده ای را برای پر کردن اوقات فراغت مددجویان تحت پوشش خود تدوین کرده است.

وی ادامه داد: برای اجرا و برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت امسال ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته و کلاس‌های تابستانه در سه سر فصل مهارت فنی، فرهنگی تربیتی و هنری برگزار می‌شود.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: مهارت‌های فنی و حرفه ای (تعمیر اسپیلت، خیاطی و طراحی مُد و آرایشگری)، برنامه‌های فرهنگی و هنری (نقاشی، خط، شک بافی، زری بافی و تلی بافی)، کتابخوانی و پژوهش، اعتقادی و اخلاقی، قرآنی (شرعیات، احکام، روخوانی، تجوید و احکام)، نهج‌البلاغه و مهارت‌های زندگی برای پسران و دختران از جمله این آموزش‌ها است.

تارک اضافه کرد: برگزاری این کلاس‌ها و اردوهای تابستانی برای نوجوانان و جوانان این نهاد امسال از یکم تیرماه آغاز و تا ۲۹ شهریور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی تابستان امسال در مشهد مقدس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است، گفت: سال گذشته ۴۵ نفر از برگزیدگان و منتخبین کلاس‌های تابستانه در این اردوها شرکت کردند که امسال ۵۰ نفر با هدف ساماندهی اوقات فراغت، ارتقاء روحیه نشاط و شادکامی و تعمیق باورهای دینی به زیارت امام رضا(ع) اعزام می‌شوند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم یادآور شد، سال گذشته ۱۸۰ نفر دانش آموز و دانشجو در برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد با هدف تعمیق باورهای دینی و اعتقادی، آموزش و اصلاح سبک زندگی و آموزش مهارت‌های زندگی و فنی و حرفه‌ای و افزایش نشاط، شادابی و پویایی در نوجوانان و جوانان تحت حمایت این نهاد شرکت کردند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان مرزی قشم ۳۶۴۴ هزار خانوار (۷۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و ۱۰۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (۱۶۶۹ خانوار – ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار – ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار – ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که ۳۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از ۱۰۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

۱۲۹۱ دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان مرزی هستند که از این تعداد ۵۱۶ نفر دانش آموز مقطع تحصیلی اول تا ششم ابتدایی و ۷۷۵ نفر دانش آموز مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم هستند.

همچنین ۶۵ دانشجوی کاردانی و کارشناسی شهرستان قشم مورد حمایت این نهاد هستند که ۴۵ نفر از آنان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و غیر انتفاعی،۱۲ نفر دانشجوی دانشگاه پیام نور، هفت نفر دانشجوی دانشگاه دولتی و یک نفر از طلاب حوزه علمیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا