فرهنگی

نخستین کارگاه آموزش سرود در قشم برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی سرود ویژه مربیان پرورشی کانون های مساجد، مدارس، بسیج هنرمندان، آموزشگاه ها و موسسات فرهنگی و هنری قشم امروز (دوشنبه) به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد در تالار آیینه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حبرقشم به نقل از ایرنا، این کارگاه برای نخستین بار با هدف ارتقا سطح، کیفیت بخشیدن و حرفه ای کردن سرود در بین جوانان و نوجوان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس اجرا شده است.

براساس این گزارش، ۲۵۰ مربی پرورشی زن و مرد شرکت کننده در این کارگاه سه ساعته آموزش های نظری و عملی شامل مباحثی چون تاریخچه موسیقی، آوا، سولفژ، نت خوانی، گروه کُر، مشاهیر موسیقی، همسرایی، گروه خوانی و ساز شناسی را توسط یک استاد برجسته و ۲ مربی فرا گرفتند.

بنابراین گزارش، در این کارگاه همچنین سرودهایی اجرا و مورد بررسی و قضاوت قرار گرفت و نیز چگونگی رهبری ارکستر که لازمه کار گروههای سرود است با حضور اساتید و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم بررسی شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در حاشیه برگزاری این کارگاه افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان، کشف و پرورش استعداد و شکوفایی خلاقیت و مهارت‌ افزایی و پایدار سازی اعضای مراکز فرهنگی و هنری این جزیره است.

صالحه ایرانمنش ادامه داد: سرود یک کار گروهی است و حضور در گروه هایی از این دست، باعث تقویت فعالیت های گروهی و به دنبال آن تمرین زندگی میان نوجوانان و جوانان سرزمین آب و آفتاب می شود.

وی با اشاره به ناآگاهی عمده مربیان پرورشی با مبانی موسیقی گفت: آشنا نبودن مربیان با الفبای موسیقی و اجرای سرود آنان را برای اجرای برنامه های مناسب، منسجم و کیفی فرهنگی دچار مشکل می کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: با توجه به متنوع بودن فرهنگ های مختلف در این جزیره و فراوانی جلوه های گوناگون موسیقی در جزیره قشم با توجه به آمار جمعیت، پراکندگی آن و وسعت جغرافیایی، جوانان و نوجوانان نگین خلیج فارس دارای استعدادهای فراوانی در زمینه هنر موسیقی هستند که نیاز به سازماندهی و شناسایی دارد.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم تا برگزاری دومین کارگاه سرود ویژه مربیان سرود جزیره قشم آموزش های شناخت ریتم و آشنایی با وزن های مختلف در موسیقی، چگونگی انتخاب گروه از لحاظ شناخت صدا، همخوانی، هم نوازی، چیدمان افراد و دیگر موارد را به شرکت کنندگان در این کارگاه آموزش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا