اجتماعی

امام جمعه قشم: دشمن به دنبال برهم زدن روابط منطقه ای است

 امام جمعه قشم گفت: دشمن این روزها با استفاده از تکنیک های عملیات روانی، خبرسازی‌های جعلی و شایعه‌پردازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و مجازی به دنبال برهم زدن روابط منطقه ای جمهوری اسلامی ایران با همسایگان است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم اظهار داشت: ترفند جدید دشمن ایجاد اختلاف منطقه ای است، یک روز تزویر دشمن برای بر هم زدن روابط ایران و عراق بود، اما وقتی دوستی های ۲ ملت را در راهپیمایی بزرگ اربعین سید الشهدا (ع) دیدند، شروع به ایجاد اغتشاش ادراکی در ذهن افراد کردند و امروز نیز حیله و سخن بیهوده آنها دشمنی ایران و افغانستان است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر این همه حمایت و نفرت پراکنی، خبرسازی‌های جعلی و شایعه‌پردازی‌ها درباره حضور افاغنه در ایران و تبعات آن در رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی مقداری عجیب به نظر می رسد.

امام جمعه قشم توضیح داد: تنها هدف دشمن از انجام این سیاه‌نمایی ها ناامن‌سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران و به تبع آن ایجاد نگرانی روانی برای مردم ایران است.

حجت‌الاسلام حاجبی اضافه کرد: زیست مسالمت‌آمیز ایرانیان با همزبانان افغانستانی خود برای دشمنان دو کشور چندان خوشایند نیست و در مسیر ایجاد تنش میان دو ملت، سناریوهای توطئه‌آمیزی تدارک دیده اند که بخشی از آن در قالب پروپاگاندای رسانه‌ای قابل ارزیابی است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن از انجام این عملیات روانی این است که می خواهد دوستی ها را بر هم بزند، گفت: حواس همه ما باید جمع باشد و مدیریت شود تا تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و همگان هم بدانند که جمهوری اسلامی با اشراف و هوشیاری کامل بر مهاجرت های اتباع خارجی نظارت جامع و کاملی دارد.

نماز جمعه این هفته قشم در دومین روز از هفته بزرگداشت فراجا با حضور مدیران، مسئولان، خادمین، نیروهای نظامی و انتظامی، فرماندهان، درجه‌داران، افسران، مرزبانان، سربازان و کارکنان متعهد فرماندهی انتظامی این شهرستان مرزی برگزار شد.

امسال از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به عنوان هفته گرامیداشت فراجا نامگذاری شده و شعار این هفته “شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار” است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا