اخبار مهمگردشگری

ظرفیت گردشگری قشم معادل 13 استان کشور است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: ظرفیت گردشگری قشم معادل 13 استان کشور است.

به گزارش پایگاه خبری خبر قشم، غلامرضا خلیلی نیا در نشست فعالان حوزه گردشگری با محوریت گردشگری، سرمایه گذاری سبز و توسعه پایدار که عصر امروز 6 مهرماه 1402 در جزیره قشم برگزار شد، گفت: مناطق آزاد هرساله میزبان گردشگران با جمعیتی 12 برابر جمعیت ساکن خود هستند و جاذبه های گردشگری بکری در حوزه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی دارند.
وی توسعه زیرساخت ها را لازمه ارتقا صنعت گردشگری در مناطق دانست و افزود: در رویکرد جدید این معاونت، گسترش عدالت، تقویت هویت ایران اسلامی و بومی، گردشگری خانواده، تنوع بخشی به صنعت گردشگری، تقویت نگاه تخصصی و جهانی به این صنعت و فعال سازی گردشگری بین مناطق مورد نظر است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور همچنین از طرح یامال به عنوان طرحی قابل تقدیر در حوزه گسترش عدالت و معرفی هویت اسلامی و بومی یاد کرد ادامه داد: منطقه آزاد قشم با ظرفیت بالایی که در بخش های مختلف گردشگری دارد در حوزه صنایع دستی و بومگردی ها بسیار موفق عمل کرده و به تنهایی توان برابری با 13 استان کشور را از نظر جاذبه های گردشگری دارد.

*اقدامات قابل تقدیر منطقه آزاد قشم در حوزه گردشگری
یحیی نقی‌زاده محجوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد حمایتی مسوولان سطوح عالی کشور نسبت به توسعه صنعت گردشگری گفت: اقدام منطقه آزاد قشم برای ارتقا سطح گردشگری در یک چارچوب اصولی با استفاده از مشارکت جامعه محلی و متناسب با داشته های جزیره، قابل تقدیر است.
وی شعار امسال هفته گردشگری با عنوان ” گردشگری و سرمایه گذاری سبز” را تاکیدی بر مشارکت جوامع برای رفع چالش های زیستی و حمایت از تفکر بومی برای توسعه مناطق دانست.
در ادامه جمشید حمزه زاده، رییس جامعه هتل‌داران ایران از برپایی جلساتی با اعضای جامعه هتلداران قشم خبر داد و افزود: راه های افزایش همکاری برای توسعه هتل سازی در قشم، استاندارها و آموزش برای ارتقا سطح کارکنان از موضوعات مطرح شده در این جلسات بود.
وی ارزان سازی سفر را بدون ایجاد زیرساخت و حمایت عملی از فعالان گردشگری امری ناممکن خواند و ادامه داد: نگاه مسوولان، تعاریف شفاهی از گردشگری است و نه عملی و لازم است برای دستیابی به کاهش هزینه های سفر، تسهیلات و معافیت های ویژه برای سرمایه گذاران عرصه گردشگری در نظر گرفته شود.
در پایان این جلسه، ابراهیم رستم گورانی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم خواستار مشارکت جمعی برای کاهش مشکلات در صنعت گردشگری شد و گفت: فراهم سازی زیرساخت ها با کمک به ارتقا کیفیت زندگی ساکنان جزیره، به افزایش جذب گردشگر کمک می کند.
یادآور می شود، در این جلسه کمیل شاهی، مدیر فناوری و اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم از سامانه تمام الکترونیک اخذ مجوزهای گردشگری رونمایی کرد.
در این نشست نوید فلاحت، مدیر هنری شرکت هنر خلاق ماموت به ارائه طرح برندینگ و علی پوزن، مدیرعامل شرکت تعاونی گوران به ارائه تجربه موفق گردشگری با رویکرد مشارکت اجتماعی پرداختند.
گفتنی است، در نشست فعالان حوزه گردشگری با محوریت گردشگری، سرمایه گذاری سبز و توسعه پایدار که عصر امروز 6 مهرماه 1402 برگزار شد، یحیی نقی‌زاده محجوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور، غلامرضا خلیلی نیا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، علی قجری، مدیرکل فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، جمشید حمزه زاده، رییس جامعه هتل‌داران ایران و اعضا هیأت مدیره این جامعه به همراه فعالان بخش های مختلف گردشگری جزیره نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا