فرهنگی هنری

نشست هم اندیشی پژوهشگران و نویسندگان قشم برگزار شد

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: نشست هم اندیشی پژوهشگران و نویسندگان جزیره قشم به مناسبت روز ملی پژوهش و با هدف معرفی پژوهشگران فعال و آثار و تالیفات جدید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، علیرضا امری کاظمی با بیان این مطلب، اظهار داشت: پرداختن به حوزه دانش بویژه دانش بومی و محلی موجود در منطقه یکی از ماموریت های اصلی  ژئوپارک‌های جهانی یونسکو است که ژئوپارک جهانی قشم نیز به دنبال احیا و اجرای درست این موضوع می باشد.
وی ادامه داد: حمایت از نویسندگان، پژوهشگران و پایان نامه های کارشناسی ارشد از مسائلی است که ژئوپارک جهانی قشم به آن نگاه خاص دارد و به دنبال تهیه و تدوین مدلی جدید برای این حمایت هاست.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های دانش بومی و جوامع محلی، افزود: انجام تحقیقات و مطالعات تخصصی و به کارگیری عملی نتایج آن, می تواند مقدمه ای بر توسعه متوازن در راستای منافع ساکنان سراسر جزیره قشم شود.
امری کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: شناخت و اهمیت پژوهش و استفاده از راهکارهای آن، بررسی شاخص های تاثیرگذار در فعالیت های پژوهشی و استفاده از دانش بومی و ظرفیت های جامعه محلی برای حل مسائل بخشی از موضوعاتی بود که در این نشست ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است، نشست هم اندیشی پژوهشگران و نویسندگان جزیره قشم با همکاری مدیریت ژئوپارک جهانی قشم، نهاد کتابخانه های عمومی جزیره و انجمن عکاسان خلیج فارس برگزار شد و در آن علیرضا امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم، عبدالرضا دشتی زاده، رییس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم، صدیق نصیری، رییس اداره محیط زیست شهرستان، مرتضی فاخری، مترجم، نویسنده و پژوهشگر و احمد بازماندگان خمیری، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قشم به ارائه مباحثی پیرامون ضرورت و اهمیت پژوهش پرداختند. همچنین در حاشیه این نشست مجموعه از آثار و تالیفات پژوهشگران جزیره به نمایش گذاشته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا