اخبار مهمیادداشت

بنادر لافت و پل قشم، سنگ بنای هوشمندسازی

بنادر لافت و پهل در سازمان منطقه آزاد قشم در سال آینده به عنوان اولین بنادر در مناطق آزاد کشور به عنوان بنادر هوشمند فعال سازی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، هوشمندسازی بنادر یاد شده موجب تسهیل و تسریع در تردد خودروها و جابجایی آسان – کاهش مدت زمان انتظار در جابجایی خودرو – کاهش ترافیک ناشی از انتظار – سهولت در پرداخت و دریافت مدارک و همچنین عوارض – ایجاد نظم و مدیریت مناسبتر در ساماندهی و سازماندهی همکاران در راستای ارائه خدمات بهتر در مبادی ورودی و خروجی و ارائه تسهیلات بهتر – ایجاد ایمنی بهتر در ورود و خروج خودروها در شناورها – امکان ایجاد استانداردهای ایمنی مطلوبتر و کاهش تصادفات ناشی از ترافیک خارج و داخل بنادر و سایر مواردی خواهد بود که در جهت ارتقای این بنادر به عنوان بنادر نسل نوین بر مبنای لجستیک هوشمند حائز اهمیت است.

ایجاد بنادر هوشمند در کوتاه مدت موجب کاهش هزینه های سوخت مصرفی و استهلاک قطعات و ایمنی بیشتر جاده ها منتهی به جزیره قشم علی الخصوص در فصل های مسافری خواهد شد. همچنین ایجاد سیستم هوشمند با برنامه ریزی دقیق و تعمیم مطلوبیت های مترتب بر این سیستم، می تواند موجب ارتقای مدیریت شهری و تحول مناسب در میزبانی مناسبتر از گردشگران شده و رضایتمندی بیشتری را به منظور ارائه خدمات مطلوب فراهم آورد.
هوشمندسازی بنادر لافت و پهل در مرحله مطالعات اولیه و برنامه ریزی قرار داشته که انتظار و امید است پس از راه اندازی این بنادر در قالب بنادر هوشمند و به صورت پایلوت، این تحول در راستای ارتقای سایر بنادر تجاری و مسافری به بنادر نسل نوین مورد برنامه ریزی و اقدام قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا