سلامت

امام جمعه قشم: حضرت زینب (س) الگوی بی بدیل پرستاران عالم است

امام جمعه قشم گفت: حضرت زینب کبری (س) پس از واقعه عاشورا با بیان این جمله معروف و گوهر بار “مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا” به‌ معنای «چیزی جز زیبایی ندیدم» به عنوان بهترین و بی بدیل ترین الگوی پرستاران عالم لقب گرفت.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با گرامیداشت پنجم جمادی الاولی، سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، اظهار کرد: حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، محبوب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و نور چشم امیرالمومنین و حضرت زهرا (علیهما السلام) و بانوی بزرگواری که در اوج مشقت و مصیبت، مراقبت و حمایت از بیماران و اسرای کربلا را بر عهده گرفت و با نگاه عارفانه و لبریز از عبودیت، جمله بی‌ نظیر “مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا” را در تاریخ بر جای گذاشت.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت هستند و به این علت، روز تولد آن حضرت به نام روز پرستار نامگذاری شده است که پرستاران ما با الگو گیری از آن حضرت، تمامی لحظات زندگی خود را صرف نگهداری از بیماران می کنند و تسکین دهنده درد و رنج بیماران هستند.

امام جمعه قشم توضیح داد: حضرت زینب (س) در تمام زمینه ها الگو هستند و حضور فعال ایشان در جامعه نشان می دهد که یک بانوی مسلمان می تواند در همه عرصه‌ ها حضوری فعال و تاثیر گذار داشته باشد.

حجت‌الاسلام حاجبی اضافه کرد: جامعه پرستاری در شهرستان مرزی قشم و سراسر کشور باید تقویت شود و پرستاران نیز به عنوان فرشتگان رحمت و مهربانی باید به سلاح ایمان مجهز شوند.

خطیب نماز جمعه قشم در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: این هفته فرصت مناسبی برای واکاوی اندیشه های امام بسیجیان در مورد این شجره طیبه و این نگهبانان مقتدر و عزیز کشور است.

وی با بیان اینکه بسیج در صحنه های مختلف ارزش خود را به نمایش گذاشته و یکی از پایه های مهم قدرت یک کشور است، افزود: اگر امروز اقتدار و عزتی در کشور وجود دارد به برکت روحیه بسیجی است، هر کس در بستر اعتقادی و انسانی انقلاب به فعالیت مشغول شود بسیجی است.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه آن چیزی که کشور را به جلو هدایت می کند تفکر بسیجی است، اظهار کرد: در این تفکر عمیق و انقلابی جای برای بی حالی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام حاجبی اضافه کرد: هفته بسیج فرصت خوبی برای بازبینی و تبین فرهنگ و ارزش های بسیجی است.

۲۸ آبانماه مصادف با پنجم جمادی الاول روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت عاشورا، حضرت زینب کبری سلام الله علیها است که این روز را روز پرستار می نامند.

۲۹ آبان تا پنجم آذر به نام هفته بسیج نام‌ گذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا