فرهنگی

برگزاری 320 مسابقه فرهنگی و مذهبی در نوروز 1403 قشم

رئیس کمیته امور فرهنگی و جشنواره‌های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: همزمان با آغاز سال 1403 با هدف کمک به اندیشه کودک و نوجوان، 320 مسابقه فرهنگی و مذهبی در نقاط مختلف جزیره برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مجتبی سلیمی با بیان این مطلب، اظهار داشت: تعطیلات نوروزی فرصتی بود تا کودکان و نوجوانان گردشگر در جزیره زیبای قشم در کنار تفریحات روزمره، نگاهی هم به مباحث فرهنگی و مذهبی داشته باشند که برگزاری این مسابقات با محوریت طرح قرآنی مسطورا، بازی‌های فکری ویژه کودک و نوجوان هم با استقبال آنان، همراه شد.
وی ادامه داد: در 13 روز تعطیلات نوروزی همچنین بیش از 4 هزار بسته فرهنگی شامل مهر و سجاده، صنایع دستی همچون برقع‌های هنر دست بانوان جزیره، بازی‌های فکری، نقشه قشم، کاردستی‌های اوریگامی، منچ، بادکنک‌های رنگارنگ و … در اسکله‌ها، مساجد، پارک‌ها و اماکن گردشگری بین جوانان و نوجوانان و کودکان توزیع شد.
به گفته رئیس کمیته امور فرهنگی و جشنواره‌های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، در این بازه زمانی 15 هزار و 175 گردشگر هم از غرفه‌های فرهنگی در سطح جزیره قشم بازدید و محصولات فرهنگی را خریداری کردند.
جزیره جهانی قشم به عنوان مهمترین مقصد گردشگری طبیعی جنوب کشور در طول سال میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی است که از سه مسیر زمینی، دریایی و هوایی وارد این سرزمین آب و آفتاب می‌شوند که اوج این سفرها به ایام تعطیلات پایان سال و نوروز مربوط می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا