آخرین خبرهااقتصادیگردشگری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

تولید و عرضه صنایع دستی قشم باید متناسب با نیازهای روز دنیا ارتقاء یابد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی قشم خلاقیت ها و سلایق خود را و عرضه کنندگان محصولات آنها نیز تبلیغات و بخصوص نوع بسته بندی را متناسب با نیاز روز بازارهای کشور و دنیا باید ارتقاء دهند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم حمیدرضا مومنی در نشست با معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس و کارشناسان اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در سالن کنفرانس مرکز بین المللی رشد قشم افزود: صنعت و هنر در صنایع دستی یک مقوله کاملا حرفه ای است و نمی توان در قرن بیست و یکم هر محصولی را که دوست داریم در صنایع دستی تولید کنیم و انتظار هم داشته باشیم که محصول مان مشتری نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تامین کنندگان مواد اولیه صنایع دستی لزوما تولیدکننده خوب و تولید کنندگان محصولات صنایع دستی نیز لزوما عرضه کنندگان خوب نیستند، تصریح کرد: همانطور که در عرصه تولیدات شیلاتی در قشم  یک زنجیره کامل متشکل از گروه های تولید، پرورش، آموزش، ارتقاء کیفیت و …تشکیل دادیم، درعرصه صنایع دستی هم می توانیم این زنجیره را تشکیل بدهیم.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود صنایع دستی و گردشگری را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و گفت: گرچه در قشم توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی در عرصه صنایع دستی داریم اما باید قبول کنیم که نتوانستیم از این داشته ها و تجارب مان به خوبی استفاده کنیم.

وی از مسئولان صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم خواست برای تشویق فعالان صنایع دستی قشم و تبلیغ و عرضه محصولات آنها غرفه های صنایع دستی قشم را به عنوان نمادهای جزیره در مکان های مشخص از جمله ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد قشم، فرودگاه بین المللی منطقه آزاد قشم، اسکله شهید ذاکری قشم و مانند اینها  دایر کنند.

براساس این گزارش مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم  نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های انجام شده در اداره صنایع دستی به عنوان یکی از واحدهای مدیریت گردشگری این معاونت  از برنامه ریزی برای شرکت صنایع دستی قشم به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 دوبی خبر داد.
نسرین ملازم سرپرست جدید اداره صنایع دستی مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست تامین مواد اولیه صنایع دستی را از چالش های پیش رو این حوزه در قشم عنوان کرد و گفت: برای برگزاری نمایشگاه لباس های سنتی قشم با حضور افزون بر 100نفر از بانوان فعال در این حوزه و دعوت از طراحان مشهور لباس از تهران  آمادگی داریم و همچنین تلاش می کنیم سفارش دوخت پارچه های ویژه آستان قدس رضوی توسط هنرمندان قشمی را بگیریم.
وی همچنین استفاده زنان بومی از لباس های سنتی خودشان در محل کار در واحدهای اداری سازمان منطقه آزاد  قشم را به عنوان یکی از راه های توسعه و تبلیغ صنایع دستی قشم مورد تاکید قرار داد. 
ملازم از تدوین آیین نامه نحوه ارائه محصول در فروشگاه های صنایع دستی، طراحی سردرب خانه صنایع دستی در روستاها، ارائه خدمات صنایع دستی و مجوزهای سه گانه به صورت اینترنتی از مردادماه، تغییر کارت شناسایی صنایع دستی به کارت هوشمند، ارائه هفتگی طرح ها و مطالب صنایع دستی برای روابط عمومی سازمان و پیشنهاد و پیگیری احداث دهکده صنایع دستی در قشم به عنوان مهم ترین اقدامات اداره صنایع دستی مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نام برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا