آخرین خبرهااجتماعی

۸۰ هزار و ۸۷۳ نفر در قشم زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان قشم گفت: از ابتدای طرح اجرای بیمه سلامت در سال ۱۳۹۱ تا کنون ۸۰ هزار و ۸۷۳ نفر در قشم زیر پوشش این بیمه قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۹۰۳ نفر بیمه شده‌ی اصلی هستند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، طیب مرادی قلعه قاضی افزود: ۱۹۴ بیمار خاص نیز در بین بیمه شدگان سلامت قشم وجود دارد که از خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت حذف تدریجی دفترچه کاغذی بیمه ادامه داد: هم اکنون برای تحقق خدمات الکترونیک، دفترچه بیمه ملاک ارایه خدمت به بیمه‌شده نیست.

رییس اداره بیمه سلامت قشم تصریح کرد: از این رو به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد ابلاغ کردیم که دفترچه بیمه جدید صادر نکنند.

وی با اعلام اینکه قشم در حذف دفترچه کاغذی پیشگام است، افزود: سامانه نسخه الکترونیک از ۲ سال پیش در قشم به صورت آزمایشی اجرایی شد.

هم‌اکنون افزون بر ۱۳ هزار مطب طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت در کشور به روش الکترونیک نسخه تولید می‌کنند و سایر مراکز مانند داروخانه، رادیولوژی و غیر آن حدود ۶ هزار مرکز طرف قرارداد، پذیرش نسخ الکترونیک را انجام می‌دهند.

مرادی قلعه قاضی اظهار کرد: در طول مدت اجرای نسخه الکترونیک زنجیره‌های متعددی از جمله پیش‌بینی تداخلات دارویی، اعمال سایر نکات ضروری بر نسخه و مانند آن به این طرح اضافه شده است.

وی تصریح کرد: با این فرایند پس از تولید نسخه و ایجاد هزینه، بررسی مجدد نسخه‌ها نیاز نیست و شفافیت در گردش مالی میان مراکز ارایه دهنده خدمت و سازمان بیمه سلامت ایجاد می‌شود.

رییس اداره بیمه سلامت قشم با بیان اینکه داده‌ها به شکل برخط رسیدگی می‌شود، تاکید کرد:با توجه به اتصال این سامانه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گام بزرگی برای تحقق اهداف پرونده الکترونیک سلامت برداشته می‌شود.

مرادی در پایان گفت: با این کار پزشک این قدرت را دارد که با دید بازتری تصمیم‌گیری کند و این در حالی است که موضوع ناخوانا بودن نسخ از بین می‌رود و خطاهای احتمالی هنگام نسخه پیچی به حداقل خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا