اجتماعی در آستانه دهه مبارک فجر و با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستاهای قشم به اجرای برنامه می پردازد

در آستانه دهه مبارک فجر و با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی، تماشا خانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستاهای جزیره قشم به اجرای برنامه می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن اجرای تئاتر کودک و نوجوان، قصه گویی و بازی و سرگرمی با استفاده از امکانات نوین صدا و تصویر و تلویزیون شهری، امکان نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان را فراهم می سازند.
بر اساس این گزارش این تماشاخانه‌های سیار با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بخصوص آسیب های ناشی از کرونا و زلزله و ایجاد شادی و نشاط به استان هرمزگان دعوت شده و با برنامه‌ ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم و معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روستاهای قشم به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
این گزارش حاکی است با هماهنگی های بعمل آمده با دهیاران و شوراهای روستاهای جزیره قشم به ترتیب از 9 لغایت 14بهمن ماه جاری، جزیره میزبان این تماشاخانه سیار است و روزانه در دو نوبت ساعت 14 و ساعت 18 به ترتیب روستاهای کووه ای، رمچاه، دهخدا، کنارسیاه، زینبی، توریان، گوران، شیب دراز، دیرستان، سهیلی میزبان این تماشاخانه خواهند بود و در روز پایانی هم در سه نوبت به ترتیب ساعت 10 صبح در روستای هلر، ساعت 14 در شهر درگهان و ساعت 19 در شهر قشم، این تماشاخانه برنامه اجرا خواهد کرد.
گفتنی است تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت خود را از سال ۱۳۵۲ شروع کرده و در زمان جنگ تحمیلی به بیمارستان صحرایی تبدیل شد و توانست جان خیلی از رزمندگان ر ا نجات دهد. این تماشاخانه بعد از جنگ در حوزه فرهنگ و هنر جای خودش را باز کرده و مبادرت به اجرای نمایش ها و تعزیه ها در مناطق مختلف بخصوص مناطق کمتر برخوردار می کند و در نهایت با رونق گرفتن تئاتر کودک و نوجوان در چند دهه گذشته در این عرصه فعال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا