ایرانسیاسی

نیروی دریایی همیشه مقتدر سپاه در تنگه هرمز

جمعی از مسوولان شهرستان قشم به مناسبت هفته دفاع مقدس، روز چهارشنبه سوم مهر ماه از جلوه های اقتدار نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز بازدید کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، در این سفر دریایی که به میزبانی فرماندهی ناوتیپ ۱۱۲ ذوالفقار و شناوری مزین به نام “شهید محمد ناظری” به انجام رسید،  ضمن تشریح اقدامات دفاعی نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز، بخشی از توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در قالب فیلم ها و تصاویر به نمایش درآمد.

فرماندهی ناوتیپ ۱۱۲ ذوالفقار در این بازدید یادآور شد: با تلاش های شبانه روزی نیروهای سپاه، عبور و مرور تمام شناورهای تجاری و نظامی از مسیر تنگه هرمز به صورت روزانه ثبت شده و گشت‌های هوایی و دریایی به منظور تسلط کامل به اطلاعات به صورت منظم انجام می‌شود.

سرهنگ پاسدار اسکندر میرشکاری نسب افزود: در این ناحیه، کمترین عرض دریایی مربوط به حدفاصل جزیره لارک در ایران و جزیره سلامه متعلق به کشورعمان است که ۲۱ مایل دریایی می باشد.

نمایش  کلیپ‌های از فعالیت‌های ناوتیپ ۱۱۲ ذوالفقار، نحوه توقیف شناور آمریکایی در سال ۱۳۹۴، نفتکش انگلیسی “استینا ایمپرو” و انهدام پهپاد آمریکایی در سال جاری بخش هایی از این گشت دریایی بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا