آخرین خبرهااجتماعیاخبار بانواندسته‌بندی نشده

فعالیت مجازی ۱۱ کتابخانه قشم

۱۱ کتابخانه قشم در دوران کرونا و وضعیت قرنطینه خانگی، از طریق فضای مجازی به اشاعه فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها می‌پردازند

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ،رییس اداره ویژه کتابخانه‌های عمومی قشم در دیدار با فرماندار گفت: ۱۷ کتابدار در سه کتابخانه شهری و هشت کتابخانه روستایی مشغول خدمت‌رسانی مجازی به قشموندان و دوستداران کتاب هستند.

امینه دریانورد افزود: پویش و مسابقه کتابخوانی، مسابقه نقاشی، جشنواره کتابخوانی رضوی، معرفی کتاب و خلاصه نویسی از جمله برنامه‌هایی است که در سطح ملی و استانی و به صورت مجازی تاکنون برگزار شده است.

وی با اشاره به پویش «هر کتابدار یک کتابخوان» اظهار داشت: در این پویش کتابداران، صدای خود را حین کتاب خواندن ضبط کرده و آن را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند.

رییس اداره ویژه کتابخانه‌های عمومی قشم افزود: همچنین مسابقه نقاشی «ما کرونا را شکست می دهیم» ویژه گروه سنی کودکان با موضوعات تعطیلات و حضور در منزل، کتابخوانی، مراقبت‌های بهداشتی و تشکر از پزشکان و پرستاران برگزار و با استقبال قشموندان همراه شد.

وی ادامه داد: روستاهای خالدین، کوشه، گَوَرزین، سَلَخ، لافت، دوربِنی، گوران و دولاب هرکدام دارای یک کتابخانه هستند.

دریانورد تعداد اعضای فعال کتابخانه های قشم را ۱۱ هزار و ۶۴۸ نفر عنوان و با تجلیل از اقدامات اداره ویژه کتابخانه‌های قشم و افزود: مقدمات ثبت سه کتابخانه دیگر در شهر طَبل، سوزا و روستای توریان نیز فراهم شده‌است که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با ۱۲ کتاب در سه رده سنی کودک- نوجوان، جوان و بزرگسال در ۲ قسمت مکتوب و الکترونیکی در حال برگزاری است.

رییس اداره ویژه کتابخانه‌های عمومی قشم ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در بخش الکترونیکی به سایت «www.samakpl.ir» و یا سایت جشنواره رضوی به آدرس «www.razavi.iranpl.ir» مرجع کنند.

تهیه و تنظیم: عبدالعلی پوراشرف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا