آخرین خبرها

بهره‌برداری از ۱۸ پروژه ارزی و ریالی در منطقه آزاد قشم

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در سفری نیم روزه به منطقه آزاد قشم بر بهره‌برداری از ۱۸ پروژه با ۱۴ هزار میلیارد ریال و ۶۰۰ میلیون یورو سرمایه از طریق ارتباط ویدئوکنفراس با حضور رئیس جمهور در شهریورماه امسال مهر تائید زد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در سفری نیم روزه به منطقه آزاد قشم، پروژه‌های قابل افتتاح این جزیره در شهریورماه که ازطریق ارتباط ویدئوکنفراس باحضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید را مورد ارزیابی قرار داد.

وی بلافاصله پس از ورود به منطقه آزاد قشم از طریق اسکله شهید ذاکری با استقبال رسمی امام جمعه این شهرستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاونین، در گلزار شهدای این جزیره حضور یافت و با آرمان‌های امام(ره) و شهدا تجدید میثاق کرد.

پس از این آیین، شورای معاونین سازمان منطقه آزاد قشم با حضور وی بدون دعوت از رسانه‌ها برگزار و خروجی که از طریق روابط عمومی این سازمان در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت حاکی از ابراز رضایت دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور از اقدامات انجام شده در قشم است.

نرخ بیکاری در قشم ۴.۶ درصد است

مرتضی بانک در این نشست اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار در جزیره قشم نیز یکی دیگر از اهداف مهمی بوده است که امروز و با توجه به نرخ بیکاری ۴.۶ در جزیره قشم می‌توانیم بگوییم که این هدف تا اندازه زیادی عملیاتی شده است.

وی افزود: عزم و اراده جدی و حرکت مستمر برای عملی شدن برنامه ها و طرح های پیش بینی شده در قشم با حفظ وحدت و یکپارچگی و ایجاد شفافیت در فعالیت ها به نتیجه رسیده است.

هتل آوینای شهر قشم به مساحت ۶۱۰ مترمربع با سه هزار و ۵۰۰ متر زیربنا در هفت طبقه دارای ۴۰ اتاق با ظرفیت ۹۶ تخت و  ۴۸ کاناپه تختخواب شو مقصد بعدی «بانک» برای بازدید بود که با ۱۳۲ میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی زمینه اشتغال ۳۶ نفر را فراهم آورده است.

در ادامه محصولات شرکت دانش بنیان «بازو صنعت هوشمند قشم» با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریالی و ایجاد ۱۰ فرصت شغلی مستقیم و ۱۵ فرصت شغلی غیرمستقیم شامل نمونه های اولیه محصولاتی از قبیل انواع سوئیت‌های شناور با تجهیزات و امکانات سکونتی، دوچرخه دریایی، موتورسیکلت دریایی و همچنین موتور ترکیبی برای انواع قایق های موتوری، شناورهای دریایی و سوئیت های شناور رونمایی شد.

همچنین شرکت آرام شناور کیان قشم با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی و سرمایه در گردش ۱۰۰ میلیارد ریال با حجم اشتغال مستقیم ۴۰ و غیرمستقیم ۱۲۰ نفر از شناورهای پانتون بوت و انواع شناورهای چوبی، آلاچیق و کلبه آلاچیق و رستوران شناور با هدف توسعه گردشگری دریایی قشم رونمایی کرد.

اسکله نفتی حرا با ظرفیت تامین و صدور سالانه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مواد اولیه پالایشگاهی، نفت خام فوق سنگین ومیعانات نفتی مانند بنزین، گازوئیل و قیر با ۵۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه جنگل‌های حرا جزیره قشم مقصد بازدید بعدی دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور بود. پروژه‌ای که با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی سازمان منطقه آزاد قشم در حال اجرا می‌باشد.

پروژه پالایشگاه شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم با حجم اشتغال بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه گذاری ۱۳۳ میلیون یورویی و همچنین پروژه های تولید برق ۵۰۰ مگاواتی(۱۷۰ مگاوات در فاز ۲) و تولید آب شیرین ۱۰۰ هزار مترمکعب در روز شرکت تولید انرژی گستر قشم دیگر پروژه‌های حوزه نفت و انرژی این منطقه آزاد را تشکیل می‌دهد.

پروژه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی(۱۷۰ مگاوات در فاز۲) با سرمایه گذاری ۳۸۶ میلیون یورویی بخش خصوصی دارای ۸۷  درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه تولید آب شیرین ۱۰۰ هزار مترمکعبی قشم دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور از مجموعه بندری و پروژه‌های شاخص هاب بانکرینگ کشور شامل پروژه فاز ۲ شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم و طرح شرکت سوخت رسانی انرژی قشم نیز بازدید کرد.

پروژه فاز ۲ شرکت سوخت‌رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم با اعتباری بالغ بر ۸۷۲ میلیارد ریال برای ۹۰ نفر مستقیما و برای ۱۵۰ نفر بطور غیر مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

طرح شرکت سوخت رسانی انرژی قشم در منطقه سلخ جزیره قشم در زمینی به مساحت هشت هکتار و با ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۰ هزار تن با ۳۶ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی اجرا می شود که بنابر ارزیابی‌ها زمان احداث این طرح  ۲ سال  و میزان اشتغالزایی آن ۲۰۰ نفر در دوران ساخت و ۵۰ نفر در زمان بهره‌برداری می‌باشد.

مزرعه ۲۰۰ هکتاری پرورش میگوی نقاشه قشم مقصد بعدی مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره قشم قرار گرفت؛ مزرعه‌ای به مساحت ۲۰۰ هکتار با ظرفیت تولید یک هزار و ۵۰۰ تن میگو، در سال ۱۳۹۸ با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه ساز اشتغال برای بیش از ۱۲۰ نفر نیروی کار در منطقه بوده است.

مدکندالوی قشم در زمینی به مساحت پنج هکتار و با اشتغالزایی ۲۰۰ نیروی کار مستقیم و ۵۰۰ نیروی کار غیرمستقیم و ظرفیت ساخت ۱۰۰ فروند شناور زیر ۳۰ تُن در سال آخرین نقطه بازدید نیم روزه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره قشم بود.

در پایان این بازدیدها مجموعا ۱۸ پروژه با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی ۶۰۰ میلیون یورو و ظرفیت اشتغال‌زایی برای سه هزار و ۹۵۰ نفر از سوی وی برای بهره‌برداری از طریق ارتباط ویدئوکنفراس با حضور رئیس جمهور در شهریورماه امسال تائید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا