اخبار مهم

تسهیل تردد شناوری در بنادر مسافری قشم

پروژه لایروبی و مقاوم‌سازی اسکله‌های لافت و پهل به ارزش 400 میلیارد ریال و با سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم توسط ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، این پروژه شامل لایروبی، مقاوم‌سازی، بهسازی و اصلاح عرشه اسکله‌های لافت و پهل، به‌عنوان یکی از پرترددترین مبادی ورودی جزیره باهدف تعمیر، افزایش ظرفیت نگهداری و استفاده بهینه از ظرفیت این مبدأ ورودی توسط سازمان منطقه آزاد قشم اجرایی شد.
ایجاد فرصت اشتغال برای 15 نیروی مستقیم و 45 نیروی غیرمستقیم از مزایای دیگر به اجرا درآمدن این طرح است.
در بخش نخست این پروژه، 53 هزار مترمکعب از پهنه دریایی اسکله لافت و پهل، لایروبی شده و در بخش دوم طرح، مقاوم‌سازی و بهسازی پهنه خشکی به‌منظور تسهیل پهلوگیری شناورهای حامل خودروهای ورودی به جزیره صورت گرفت.
حفظ و نگهداری اسکله‌ها به‌عنوان یک مسوولیت اجتماعی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و باهدف ارائه خدمات شایسته و درخور به ساکنان و گردشگران، بخشی از اقدامات این منطقه در دولت تدبیر و امید بوده است.
گفتنی است امروز دوشنبه 31 خردادماه 1400 در آیین ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد 105 پروژه بااعتبار ارزی 667 میلیون دلار و 276 میلیون یورو و ریالی 61 هزار و 150 هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.
یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ از این در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 63 پروژه به اعتبار ریالی 64 هزار و 670 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا