آخرین خبرهااجتماعی

هشدار امام جمعه قشم: مشکل صیادان پیش از بحرانی شدن مدیریت شود

امام جمعه شهرستان قشم گفت: بخش عمده‌ای از جزیره‌نشینان با صیادی امرار معاش می‌کنند و مشکلات حوزه حمل و نقل سوخت آنان باید پیش از تبدیل شدن به بحران مدیریت شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در نشست قرارگاه مرکزی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه این شهرستان اظهار داشت: بهای برخی اقلام مورد نیاز مردم با سوءاستفاده‌ها افزایش یافته و تشدید نظارت‌ها در این راستا ضرورت دارد.

وی افزود: قیمت‌ها باید مستمرا در بازار رصد و کنترل شود تا بار اضافی در شرایط کرونایی و آسیب‌های اقتصادی موجود بر مردم تحمیل نشود.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: صیادان جزیره در حوزه تامین سوخت از جمله میزان سهمیه و حمل و نقل آن با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم ادامه داد: بخش عمده‌ای از جزیره‌نشینان از طریق صید و صیادی معیشت خود را تامین می‌کنند و مشکلات سوخت باید پیش از تبدیل شدن به یک بحران مدیریت شود.

گرانی‌های قشم با احداث میدان میوه و تره بار مهار می‌شود

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم نیز در این نشست گفت: دستورات لازم برای تشدید نظارت بر بازار صادر و از سوی دیگر با راه‌اندازی میدان میوه و تره‌ بار در شهرهای قشم و درگهان بخش مهمی از گرانی‌ها مهار می‌شود.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان و تامین تجهیزات بیمارستانی نیز با مشارکت خیران، سازمان منطقه آزاد و دیگر مسوولان گام‌های بلندی برداشته شده است.

فرماندار قشم با بیان اینکه دستگاه ونتیلاتور به میزان نیاز در این شهرستان وجود دارد، گفت: طی روزهای آتی نیز یک دستگاه ماموگرافی به امکانات بیمارستانی اضافه خواهد شد.

ارتباط چهره به چهره مسوولان با مردم تقویت شود

سرهنگ سالاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز اظهار داشت: مطالبات عمومی جزیره‌نشیان نظیر آب آشامیدنی باید با عزم جهادی برطرف شود.

وی افزود: اقدامات موثری در این حوزه از سوی مسوولان در حال انجام است و از طریق تقویت ارتباط چهره به چهره با مردم می‌توان روند احصاء و حل مشکلات مختلف را شتاب بخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا