آخرین خبرهااقتصادی

شرکت‌های دانش‌بنیان قشم فرصتی برای تولید ثروت هستند

معاون فنی و زیربنایی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور از شرکت‌های دانش‌بینان و کسب و کارهای با پایه فناوری در قشم به عنوان فرصتی برای تولید ثروت نام برد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم ،مصطفی خانزادی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: بهره‌گیری از علم و دانش در بستر فناوری‌های روز راهکار مناسبی برای تولید ثروت محسوب می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و همه فعالیت‌ها با پایه فناوری در قشم می‌تواند از این موقعیت برای تولید ثروت استفاده کنند.

وی با اشاره به بازدیدهایی که از اقدامات زیربنایی و عمرانی قشم داشته است افزود: طرح‌های کلان و زیرساختی برنامه محور در قشم می‌تواند موجب بهره‌مندی مردم این منطقه و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف شود.

به گفته معاون فنی و زیربنایی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: شرایط امروز کشور به نحوی است که مشکلاتی در زمینه تامین منابع مالی برای اتمام پروژه‌ها در اکثر نقاط کشور وجود دارد اما در قشم علی‌رغم همه مشکلات شاهد عملکرد موفق در اجرای طرح‌های مهم زیرساختی و صنعتی با نگاه مثبت به توسعه اقتصادی مردم جزیره هستیم.

وی با اشاره به مشارکت خوب بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های اقتصادی در منطقه آزاد قشم افزود: فرصت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد به دلیل شرایط سخت تحریم‌ها میسر نشد اما سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کشورمان در پروژه‌های زیرساختی به‌ویژه حوزه گردشگری و نفت و انرژی قشم ورود بسیار قوی در این منطقه داشته‌اند.

خانزادی گفت: طرح‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف جزیره قشم طراحی شده و آماده اجرا است و با استفاده از توانایی و ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌توان نرخ بهره‌وری این پروژه‌ها را افزایش داده و شرایط را برای ارائه خدمات بهتر در آینده فراهم کرد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های خاص طرح پردیس ساحل جنوبی در قشم، افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و استفاده از فضاهای ساحلی بکر موجود در جزیره می‌توان شرایط را برای بهره‌مندی تمام مردم از این ظرفیت‌ها آماده و قشم را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این دیدار گفت: توسعه متوازن و پایدار به عنوان مهمترین سیاست این سازمان با انجام پروژه‌های عظیم عمرانی و زیربنایی در نقاط مختلف جزیره قشم اجرا شده است.

حمیدرضا مومنی اظهار داشت: فرصت‌های بی‌نظیری در راستای شعار سال “جهش تولید” و رونق اقتصاد ملی در جزیره قشم وجود دارد که با برنامه‌ریزی و حمایت بخش‌های مختلف امکان بهره‌مندی از آنها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم با مشارکت در مگاپروژه‌های بخش‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه در حوزه نفت و انرژی به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کرده است که نتیجه آن در آینده مشخص خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علی‌رغم همه مشکلات و فشارهای خارجی هیچ پروژه‌ای در قشم تعطیل نشد و تا پایان دوره دولت دوازدهم همه طرح‌های نیمه تمام را به پایان می‌رسانیم.

وی بیان داشت: در حوزه‌های زیرساختی اقداماتی همچون ایجاد بزرگراه‌ها، بهسازی جاده‌ها و ایمن سازی معابر عبوری در سطح جزیره و در بخش‌های نفت و انرژی به‌ویژه پالایشگاه‌ها و ایجاد نیروگاه‌های تولید برق و همچنین توسعه متوازن برای روستاهای جزیره قشم اقدامات خوبی انجام شده است.

مومنی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی در زمینه اقتصاد دریا محور به ویژه حوزه شیلات و پرورش آبزیان در نقاط غربی جزیره، در آینده نزدیک شاهد ایجاد اشتغال پایدار، بهبود وضعیت اقتصادی، افزایش کیفیت زندگی ساکنان آن منطقه و ایجاد توسعه متوازن در قشم خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا