اجتماعی

قشموندان در حمایت از کودکان فلسطینی به خیابان آمدند

 قشموندان و ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خیلج فارس امروز (شنبه) در حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی و بیمارستانی به میدان آمدند و با حضور پرشور در آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) سرزمین آب و آفتاب در حمایت از مردم مظلوم و بی پناه غزه فریاد مرگ بر اسراییل سردادند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، صدها نفر از اقشار مختلف مردم شهرستان مرزی قشم همپای سایر ایرانیان در اجتماع همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و حمایت از زنان و کودکان بی پناه غزه، مسیر بلوار شهید رجایی و میدان شهید “مجتبی امیری دوماری” تا امامزاده سید مظفر (ع) را با پای پیاده راهپیمایی و جنایات رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این اجتماع‌ بزرگ با شعار های “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”، “مرگ بر ضد ولایت فقیه”، “یا ایهاالمسلون – غزه شده غرق خون”، “با غزه، همدردیم – آماده نبردیم”، “ماییم و جنگ با دیو – از غره تا تل آویو”، “صهیون جنایت می کند – شیطان حمایت می کند”، “پیرو خط رهبریم – دشمن هر ستمگریم”، “نژاد پرست اسرائیل – وحشی و پست اسرائیل”، “اسرائیل نامشروع – اسرائیل کودک کش” و “شعار ملت دین – فلسطین فلسطین” خواهان مقابله جامعه جهانی با جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و توقف حمایت این رژیم سفاک در نسل کشی زنان و کودکان بی دفاع و غیر نظامی غزه شدند.

در این اجتماع مردمی دانش آموزان دختر و پسر قشمی با در دست داشتن نوشته‌هایی مانند “به کدامین گناه کشته می شوند” و “ما در کنار کودکان غزه ایستاده‌ایم” برای آزادی کشور فلسطین و نابودی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی دعا کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، به بمباران نوار غزه روی آورده که فجایع انسانی را رقم زده است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار اسراییل روبه افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی‌وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم می‌گوید که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

آمار شهدای فلسطینی اعم از زنان و کودکان بی‌دفاع روز به روز در حال افزایش است و دولت‌های غربی در سایه حمایت تمام قد از جنایات رژیم صهیونیستی، به تمامی معیارها و قوانین ‌بین‌المللی حقوق بشری پشت کرده‌اند.

بیشترین آمار شهدا در حملات رژیم صهیونیستی به غزه را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند به طوری که براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای غزه به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده که از این تعداد پنج هزار از شهدا کودک و سه هزار و ۳۰۰ نفر زن هستند.

رژیم صهیونیستی با حملات خود به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه و همچنین ممانعت از ورود سوخت به این منطقه موجب شده تا علاوه بر شهادت مجروحان، تعدادی از کودکان نارس نیز که در دستگاه‌های مخصوص قرار داشتند به علت نبود انرژی به شهادت برسند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از مجموع ۳۵ بیمارستان غزه فعالیت ۲۵ بیمارستان به دلیل خسارت ناشی از بمباران یا کمبود سوخت، متوقف شده است.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به حدی شدید بوده که مردم در بسیاری از شهرهای کشورهای جهان در حمایت از آنها به خیابان آمدند و جنایت صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا