آخرین خبرهادسته‌بندی نشده در عملکرد مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم اعلام شد؛

تامین و ارتقا سلامت مردم در سطح استانداردهای ملی و جهانی

سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم از توسعه خدمات استانداردی در حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری و تولیدی طی سال گذشته در جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، نسرین نانوایی قشمی با اعلام این مطلب بیان داشت: عملکرد اداره غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم در بخش های مختلفی قابل تفکیک است که همه در راستای تامین و ارتقا سلامت مردم و رسیدن به سطح استانداردهای ملی و جهانی ارایه می شود.
وی با اشاره به خدمات این اداره افزود: اخذ تفویض اختیار صدور پروانه ساخت کارخانجات آرایشی و بهداشتی از سازمان غذا و دارو، اخذ تاییدیه از سازمان غذا و دارو برای اولین بار جهت صدور پروانه های بهداشتی شرکت ریز جلبک قشم تولید کننده محصول جلبک اسپیرولینا، پیگیری تدوین استانداردهای ملی محصولات دریایی( خرچنگ، ماهی متو )، شرکت و قبولی در آزمون ارزیابان ۱۷۰۲۵ مرکز ملی تائید صلاحیت ایران بخشی از اقدامات این مجموعه در سال ۹۸ بوده است.
به گفته نانوایی، تمدید تفاهم نامه جدید سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان منطقه آزاد قشم، پیگیری تدوین و اجرایی نمودن استانداردهای غواصی با توجه به وجود کلوپ های متعدد غواصی و درخواست معاونت فرهنگی گردشگری سازمان و معرفی قشم به عنوان پایلوت شناسه گذاری کالاهای سلامت محور در مناطق آزاد از فعالیت های انجام شده توسط این اداره باهدف دستیابی به ارایه خدماتی در سطح استانداردهای جهانی بوده است.
سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم در ادامه به آمار محموله های وارداتی مشمول استاندارد و ماده ۱۶ به جزیره قشم از طریق بنادر بهمن و کاوه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نمونه کالا از سوی این اداره مورد بررسی از زوایای استانداردی قرار گرفته است.
وی ادامه داد:  تعداد محموله بازرسی شده آرایشی بهداشتی و موادغذایی مشمول ماده ۱۶ ورود به جزیره ( صدور اظهارنامه ) ۶۲۳ مورد و تعداد محموله های مشمول نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه شامل؛ لوازم برقی و خانگی، غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تعداد ۴۲۴ مورد بوده است.
نانوایی از صدور ۴۰۱ مورد مجوز COC محموله های وارداتی مشمول استاندارد ترخیص به سرزمین اصلی توسط این اداره در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در این مدت تعداد ۸۶ مجوزND نیز صادر شده است که شامل محصولاتی مانند؛ روغن پیه، الیاف، پاکت و توتون سیگار، اجزای لوستر، نمک و محصولاتی پلی اتیلنی می شود.

* جانمایی ۲۱ کارخانه در منطقه آزاد قشم در سال ۹۸
سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم از جانمایی ۲۱ کارخانه در این منطقه در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت از ۶۹ کارخانه بازرسی به عمل آمده، ۵۵ کارخانه مورد نمونه برداری قرار گرفته، برای ۱۱ کارخانه پروانه بهره برداری صادر شده، سه مورد تمدید، ۱۰ مورد صدور پروانه مسئول فنی و برای ۱۵ کارخانه پروانه ساخت صادر شده است.
نانوایی ادامه داد: حدود ۷۷ مورد درخواست دستورالعمل و الزامات ساختمانی آسانسور جهت دریافت پایان کار و ۵۶ مورد تائیدیه آسانسور در این مدت صادر شده است.
وی با اشاره به انجام ۴۷ مورد کارشناسی تعیین ماهیت کالا گفت:  در سال گذشته ۴۹ مورد بازرسی از فروشگاه های محصولات آرایشی جهت دریافت پروانه کسب و ۳۰ مورد بازرسی و نمونه برداری جهت صدور مجوز صادرات ماهی خشک صورت گرفته است.
سرپرست مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم عنوان داشت: انجام تعداد ۲۸۲  بازرسی در سطح عرضه در سال ۹۸ بخشی دیگر از خدمات ارایه شده توسط این مجموعه بوده و امید است در سال جدید نیز بتوانیم خدمات شایسته ای به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی این منطقه ارایه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا