آخرین خبرها

لاشه تک شاخ‌ ماهیان در قشم قابلیت آزمایش ندارند

رئیس اداره محیط زیست قشم گفت: به‌دلیل فاسد شدن بدن تک شاخ ماهیانی که از روز گذشته در نوار ساحل جنوبی قشم مشاهده شده‌اند امکان انجام آزمایش روی آنها وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم در قشم ، صادق رستمی با اعلام این‌ مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه همه این ماهیان از یک‌گونه بودند امکان آلودگی دریایی در مورد مرگ آنان صدق نمی‌کند.

وی ادامه داد: به احتمال بسیار زیاد این ماهیان که از نظر وزن به بیش از یک تُن نمی‌رسند در یک زیستگاه به تور افتادند و زمانی که به بی‌ارزش بودن اقتصادی آنها پی بردند، در آب‌های خلیج فارس رها شده است.

رئیس محیط زیست شهرستان قشم در عین حال اعلام کرد: در صورتی که با چند نمونه سالم‌تر با قابلیت آزمایشی روبه‌رو شویم به‌طور یقین آن را به پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس در مرکز استان هرمزگان منتقل خواهیم کرد.

شایان ذکر است از عصر روز گذشته (پنجشنبه 29 خردادماه) شمار زیادی لاشه تک شاخ ماهیان مُشبک که بدنی فشرده به رنگ قهوهای متمایل به خاکستری دارند در سواحل جنوبی قشم مشاهده شدند که به‌دلیل ظریف بودن بدن، وزن‌ حدود 20 گرمی و شرایط جوی قشم فاسد شده‌اند که قابلیت آزمایشگاهی هم ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا