آخرین خبرهااخبار بانوان مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد؛

سلامتی مهم ترین ضرورت زندگی انسان ها

مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده به مناسبت گرامیداشت 18 فروردین "روز سلامتی" و هفتم آوریل، "روز جهانی بهداشت" گفت: داشتن سلامتی یكی از ضروریات زندگی انسان هاست که در این ایام بیش از پیش اهمیت یافته است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، فرشته سلجوقی ضمن تبریک این روزها به مردم جزیره و کشور بیان داشت: سلامتی ابعاد مختلفی دارد لازم است انسان ها برای داشتن زندگی سالم‌تر و شاداب‌تر این ابعاد را شناخته و براساس آن زندگی خود را ارتقا دهند.
وی با اشاره به پنج بُعد فیزیکی، هیجانی، هوش، اجتماعی و روانی سلامت از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی (WHO) افزود: هر کدام از این ابعاد در جایگاه خود از اهمیتی ویژه برخوردارند و باید به همه آن ها به اندازه یکسان توجه کرد.
 مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده ادامه داد: دراین روزهای سخت مبارزه باویروس کرونا میزبان سلامتی خود و خانواده باشیم و با رعایت اصول بهداشتی و حفظ قرنطینه خانگی دیگران را از حق سلامتی بهره مند سازیم.
به گفته سلجوقی، فرهنگ سازی در راستای ارتقاء سلامت و تاکید برای اصلاح روش زندگی از اهداف مهم حوزه سلامت است که با شناخت جایگاه سلامت و جلب مشارکت مردم و با همکاری سازمان های مردم نهاد محقق می شود.
وی در توضیح بیشتر عنوان داشت: این نهادها به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا توانسته اند در افزایش سطح آگاهی و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت نقش ویژه و مهمی ایفا کنند.
مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده با اشاره به زحمات کادر پزشکی و پرستاری کشور و جهان در این ایام، گفت: در سالی که از سوی مجمع جهانی بهداشت به عنوان سال جهانی پرستار و ماما تعیین شده و عنوان شعار سال را “پشتیبان و قدردان تلاش های پرستاران و ماماها باشیم” تعیین کرده، ما به عنوان شهروندان باید بیش از پیش مراقب سلامتی خود باشیم تا بخشی از فشار وارد بر این قشر زحمتکش کاسته شود.
گفتنی است، سازمان بهداشت جهانی از سال ۱۹۵۰ به بعد، هفتم آوریل هر سال را به عنوان “روز جهانی بهداشت” نام گذاری کرده و در ایران روز ۱۸ فروردین “روز سلامتی” نام گذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا