آخرین خبرهااقتصادیایراندسته‌بندی نشدهگزارش

آغاز جهش تولید درمجتمع ذوب و احیای روی قشم با راه اندازی سالن الکترولیز فاز اول

مدیر مجتمع ذوب و احیای روی قشم گفت: با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند و حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم، شرکت ذوب و احیای روی قشم با راه اندازی سالن الکترولیز فاز اول کارخانه خود در ماه دوم این سال، جهش تولید این مجموعه را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، محمدعلی زمانیان با بیان این مطلب افزود: راه اندازی این سالن با تعمیرات اساسی تجهیزات واحدهای لیچینگ، تصفیه سرد و گرم و الکترو- وینینگ یا استخراج الکتریکی(عملیات رسوب الکتریکی فلزات از سنگ معدن آن در یک حلال که به‌ طور معمول به این فرایند لیچینگ گفته می‌شود) صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این تعمیرات از تیرماه سال ۹۸ آغاز شده است، تصریح کرد: با تلاش و همت کارکنان شریف این مجموعه این تعمیرات در دومین ماه سال جهش تولید به پایان رسید و در روز جهانی کارگر برای قدردانی از زحمات کارگران عزیز طی آیینی ضمن تجلیل از کارگران نمونه این مجتمع به بهره برداری رسید.  

به گفته وی عمده ترین دلایل طولانی شدن این دوره از تعمیرات اساسی برای راه اندازی این سالن تخریب و ترمیم فونداسیون بتنی و تعمیر اساسی اسکلت فلزی برج های خنک کننده واحد الکترووینینگ و طراحی و ساخت قالب های قطعات فایبرگلاس برج های خنک کننده این واحد وهمچنین ساخت قطعات عظیم فایبرگلاس بدنه برج های  خنک کننده  بوده است که با توجه به شرایط تحریم، تامین مواد مصرفی مرغوب زمان بر بود.

زمانیان همچنین درباره سایر اقدامات گفت: نصب و مونتاژ قطعات فایبرگلاس بدنه برج خنک کننده واحد الکترووینینگ درارتفاع زیاد، تعمیرات اساسی بدنه، گیربکس و الکتروموتورهای مخازن واحد لیچینگ و تصفیه سرد و گرم و تعمیرات اساسی تجهیزات سیستم هیدرولیک فیلترپرس ها نیز از جمله تعمیرات اساسی در این مجتمع بوده است.

مدیر مجتمع ذوب و احیای روی قشم بازسازی سل ها، سقف، سندبلاست و رنگ آمیزی اسکلت فلزی، تعمیرات اساسی جرثقیل سقفی و تامین و تعویض الکتروگیربکس های برج های خنک کننده واحد الکترو وینینگ  و ترمیم کامل کف و بدنه حوضچه های محلول سولفات روی اسیدی را از دیگر دلایل طولانی شدن این پروسه اعلام کرد.

زمانیان بقای هر واحد تولیدی را منوط به توسعه آن دانست و گفت: توسعه مجتمع ذوب و احیای روی قشم بدون حضور و ایفای نقش نیروی انسانی از جمله کارگران عزیز این مجتمع امکان پذیر نیست.

گفتنی است شرکت ذوب و احیای روی قشم با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت، یکی از واحدهای صنعتی فعال جزیره قشم بشمار می رود که با بیش از ۳۷۰ نفر پرسنل در کیلومتر ۲۰ جاده درگهان-لافت واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا