آخرین خبرها

عملیات رفع مشکل راه‌های جزیره قشم با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار استانی آغاز شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: توجه به کیفیت راه‌ها و توسعه مسیرهای مواصلاتی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه‌ای در کشور است به همین دلیل عملیات رفع مشکلات راه‌های جزیره قشم با ۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم، میرداد میردادی  با اعلام این مطلب اظهار داشت: اجرای آسفالت‌های حفاظتی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در دستور کار 35 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور قرار گرفت و هرمزگان از فروردین تا تیرماه امسال توانست با اجرای آسفالت حفاظتی ریزدانه (میکروسرفیسینگ) مقام نخست کشوری را کسب کند.

وی اظهار امیدواری کرد که در نیمه دوم امسال هم روند اجرای این سیاست را در سطح وسیع با هدف ایمن سازی جاده‌های استان انجام دهیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار استانی برای رفع مشکلات جاده‌ای در جزیره قشم خبر داد.

به گفته وی، عملیات آسفالت مسیر جاده روستاهای پی‌پشت به گربدان به عنوان بخشی از این طرح به طول چهار کیلومتر در بخش مرکزی با 20 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

میردادی با تاکید بر اینکه قشم به عنوان یک منطقه مهم گردشگری کشور نیازمند داشتن راه‌های ایمن است، افزود: خوشبختانه خیران و دهیاری‌های جزیره قشم در ایجاد زیرساخت‌های راه‌سازی مشارکت بسیار خوبی دارند.

او با اشاره به اینکه محور موج شکن رمچاه به هلر نیز توسط خیر در حال اجراست، اظهار امیدورای کرد؛ با اتمام عملیات رفع مشکل راه‌های جزیره قشم در فاز نخست، از ابتدای سال آینده مشکلات بقیه راه‌های این جزیره هم با اعتبارات استانی و با مشارکت خیران و دهیاری‌ها در ایجاد زیرساخت‌ها حل خواهد شد.

این مقام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، از برنامه رفع مشکل راه‌های روستاهای کانی به دوستکو، کوشه به جیجیان و  روستای رمکان تا گیاهدان و زینبی به عنوان بخش بعدی برنامه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان در قشم نام برد.

به گفته میردادی، در شش ماهه نخست امسال حدود 50 کیلومتر روکش آسفالت در نقاط مختلف استان هرمزگان انجام شده است و همچنین با شناسایی 22 نقطه حادثه خیر در سطح استان از جمله قشم، تاکنون 20 نقطه حادثه خیز با تعریض جاده و روکش آسفالت ایمن سازی شده است.

وی ادامه داد: 49 نقطه حادثه خیز دیگر هم توسط پلیس راه استان هرمزگان معرفی شده که توسط کارشناسان اداره راه و شهرسازی در حال بررسی است.

خیران راه ساز جزیره قشم تجلیل می‌شوند

بخشدار مرکزی قشم در جزیره قشم  اظهار داشت: در چند سال اخیر، حدود 100 کیلومتر از زیرساخت‌های راه‌سازی قشم با مشارکت خیران و دهیاری‌های جزیره ساخته شده است.

محمد جهین ادامه داد: مشارکت خیران و دهیاری‌ها در ایجاد زیرساخت‌های جاده‌های روستایی قشم، باعث شده تا خیابان‌های روستاها به ویژه در بخش مرکزی از عرض شش متر به بلوارهای با عرض 18 تا 24 متر تبدیل شوند.

جهین با اعلام اینکه مشارکت بسیار ارزشمند خیران و دهیاری‌ها شایسته تقدیر است، افزود: به زودی در آئینی، از این اقدام مهم حوزه اجتماعی آنان تجلیل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات انجام شده و تلاش دیگر نهادها برای تعریض جاده‌ها، حذف نقاط حادثه خیز، نصب تابلوهای راهنما و روکش آسفالت در سرتاسر مسیرهای جاده‌ای قشم، شاهد افزایش سفرها به این جزیره باشیم.

جزیره قشم به 1500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران، با داشتن ظرفیت‌های فراوان گردشگری، یکی از مقاصد مهم توریستی ایران محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا