آخرین خبرها در آیین غبارروبی مزار شهدای قشم

حفظ و تحکیم وحدت ضرورت اجتناب ناپذیر است/ تکذیب موضع خانواده های شهدا در بیانه فضای مجازی

ر پنجمین روز دهه مبارک فجر که به نام ایثار و شهادت طلبی نامگذاری شده است آیین غبار روبی مزار شهدای والامقام قشم با حضور حجت الااسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم، فرماندهان نظامی انتظامی و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان شهرستان بعد از ظهر پنجشنبه درمحل امام زاده سید مظفر شهر قشم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبرقشم حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم در این آیین با تبریک سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر بر نقش ارزنده مادران و زنان در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دوران بعد از آن تاکید کرد و گفت: اگر نقش زنان در همه این دوران بیشتر از مردان نباشد کمتر از آنها نیست.
وی همچنین با تبریک فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر ضمن ارائه تحلیلی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی به نقش بی بدیل امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی ابران اشاره کرد و افزود: امروز همه ما موظفیم قوانین رسمی نظام اسلامی از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت کنیم.
امام جمعه شهرستان قشم در بخش دیگری از سخنان خود حفظ و تحکیم وحدت را در بین همه اقشار جامعه جزیره قشم یک ضرورت اجتناب ناپذیر خواند و با اشاره به حادثه اخیر سوء قصد به حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این حادثه که در آن یک مدیر لایق و شایسته مورد سوء قصد قرار گرفت بطور قطع مذموم و محکوم است.
حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم دراین خصوص به برخی حاشیه ها در فضای مجازی نسبت به اطلاعیه سازمان منطقه آزاد قشم درباره این سوء قصد، واکنش تندی نشان داد و گفت: این چه دیدگاهی است که از آوردن نام شهیدان سلیمانی و فخری زاده و سوره ای مطهر از کتاب آسمانی قران مجید در این اطلاعیه، برآشفته می شود، در صورتی که ما باید افتخار کنیم که همه نوشته ها و اطلاعیه های ما به این واژه های مقدس مزین شود.
وی با اخطار به کسانی که از نام مقدس خانواده های شهدای قشم برای پیشبرد اهداف خاص خودشان در این موضوع سوءاستفاده می کنند، خاطرنشان کرد: برخی از این خانواده ها با من تماس گرفتند و هرگونه موضعگیری از طرف خودشان را در این موضوع تکذیب کردند.
امام جمعه شهرستان قشم با تاکید براینکه این حاشیه ها درفضای مجازی باید پایان یابد، خواستار یکدلی و اتحاد همه افراد، اقشار، نیروها، سازمان ها و نهادهای مستقر در جزیره قشم برای ساختن ایران عزیزمان شد.
براساس این گزارش در آغاز این آیین، حجت الاسلام احمد غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم نیز با ارائه گزارشی از اجرای برنامه های بزرگداشت دهه مبارک فجر در سطح شهرستان قشم، بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از ستاد مقابله با کرونا این شهرستان در این برنامه ها تاکید کرد و با بیان اینکه یکی از آرمان های شهدا وحدت بوده است، وجود وحدت در بین همه اقشار جامعه را در جزیره قشم، یک الگو برای دیگر مناطق کشور دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا