اقتصادی

قشم در مدار آبادانی قرار دارد/۲۰ هزار تُن به ظرفیت تولید میگوی قشم افزوده می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یک طرح پرورش میگو به شیوه متراکم در آغاز شده است که با بهره‌برداری از آن در پایان سال جاری، ۲۰ هزار تُن به ظرفیت تولید میگوی قشم افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم علی درویش‌پور افزود: با مطالعات انجام شده در این سازمان و هم راستا با سیاست‌گذاری سازمان شیلات کشور، زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار به طرح پرورش میگو اختصاص یافت.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاحی توسط رییس جمهوری در قشم افزود: تا پیش از دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ در قشم ۵۷ واحد اقامتی با ظرفیت ۴ هزار و ۹۱۸ تخت وجود داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این در حالی است که با فعالیت‌های انجام شده در ۲ دولت گذشته هم اکنون ۱۵۰ واحد اقامتی با بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ تخت پذیرای گردشگران از اقصانقاط کشور و حتی جهان است.

 وی تصریح کرد: با توجه به جاذبه‌های بکر طبیعی قشم می تواند به مقصد اول گردشگری و نبض گردشگری کشور تبدیل شود.

استاندار: هرمزگان و قشم در مدار آبادانی قرار دارد

استاندار هرمزگان نیز به خبرنگاران گفت: این استان به جهت استعدادهای خدادادی، موقعیت و محیطی که  هم در مناطق آزاد و هم در جزایر و هم در سرزمین اصلی وجود دارد، در مدار آبادانی و سرنمایه‌گذاری است.

فریدون همتی افزود:  امروز شاهد چهارمین مرحله از سلسله افتتاح‌های طرح‌ها توسط رییس جمهوری بودیم که امید است تا پایان دولت طرح‌های دیگری نیز به بهره‌برداری برسند.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌های بزرگ دیگری نیز در استان هرمزگان در حال آغاز است که امید می‌رود با پایان یافتن آن در دولت بعدی تحول و پیشرفت در همه‌ زمینه‌ها برای هرمزگان رخ بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا