اخبار مهماقتصادی

قشم فولادین می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تا چهار سال آینده این جزیره به زنجیره تولید‌کنندگان محصولات فولادی کشور می‌پیوندد.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، افشار فتح‌الهی در آئین کلنگ زنی یک شرکت تولید ورق استیل در شهرک صنعتی کاوه، اظهار داشت: این مجموعه با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای ۱۸۰۰ نیروی بومی نقش مهمی در تحولات اقتصادی این منطقه آزاد خواهد داشت.
به گفته وی، راه‌اندازی صنایع بزرگ که با افزایش تولید در جزیره و فراهم شدن شرایط اشتغال همراه خواهد بود، پیشرانی برای تحول اقتصادی قشم محسوب می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید براینکه احداث این شرکت تا سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: افتتاح این پروژه و فعالیت پل خلیج فارس موجب حضور صنایع بزرگ و سنگین در این جزیره خومی‌شوند و قشم به‌ زون اصلی سرمایه‌گذاری، تسهیل صادرات، حمل‌ونقل ارزان و معافیت مالیاتی در میان مناطق آزاد کشور با هدف چرخش اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.
شایان ذکر است؛ محصول نهایی شرکت ایلیا استیل آریا قشم تولید ورق نورد سرد و گرم فولاد ضدزنگ برای استفاده در صنایع فلزی داخلی و خارجی است که با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در هفتمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر در شهرک صنعتی کاوه قشم در مساحتی به وسعت ۹۷ هکتار و ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تُن ورق استیل ضدزنگ، کلنگ زنی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا