بهسازی

نقش مردم در برنامه‌ریزی شهری باید تقویت شود

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: نقش مردم در برنامه ریزی شهری و تهیه طرح‌های توسعه شهری تقویت و برجسته‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مهندس صفر صادقی‌پور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در دوره آموزشی و تبادل تجربه شوراها و شهرداران منتخب استان مرکزی با شهرداری و شورای اسلامی قشم که به میزبانی جزیره قشم در حال برگزاری است حضور یافت.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در این نشست اظهار داشت: مسجد، بازار و محله سه مشخصه اصلی شهرسازی اسلامی است.
صادقی‌پور افزود: شهرها توسط مردم ساخته می شود و شهرداری‌ها و مدیریت شهری عهده‌دار مدیریت و راهبری این مهم هستند.
وی ادامه داد: مدیریت در حوزه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که با فرهنگ و آداب و رسوم جامعه همخوانی داشته تبلیغات و شعارهای نگارش شده در سطح شهرها نیز با واقعیت موجود شهر همخوان باشد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان تصریح کرد: نقش مردم در برنامه ریزی شهری و تهیه طرح های نظیر طرح جامع و تفصیلی باید برجسته‌تر شود زیرا نادیده گرفتن این نقش می تواند طرح‌های مصوب را به بلای جان شهرها تبدیل کند.
صادقی پور افزود: فضاهای عمومی و خدماتی از مهمترین مباحثی است که باید در شهرسازی مد نظر باشد و بستر توزیع عادلانه و یکپارچه خدمات و امکانات را فراهم آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا