فرهنگی هنری

۱۰ گروه تئاتر در قشم فعالیت می کنند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: ۱۰ گروه تئاتر با حدود ۱۶۰ نفر عضو هنرمند و بازیگر هنرهای نمایشی زیر نظر این اداره در سرزمین آب و آفتاب فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، صالحه ایرانمنش در توضیح شرایط حال حاضر هنرهای نمایشی در جزیره قشم، گفت: هنرمندان تئاتر نگین خلیج فارس در هشت ماه امسال چهار نمایش در فضای باز و پنج نمایش در سالن های دولتی این جزیره اجرا کردند و هنر خود را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: در مدت یادشده یکهزار و ۲۰۰ نفر از قشموندان، گردشگران و علاقمندان به نوستالژی هنر ششم به تماشای این نمایش ها نشستند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم توضیح داد: نمایش های یادشده در قالب اجراهای صحنه ای، خیابانی، تعزیه یا پرده خوانی اجرا شده است.

ایرانمنش اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ مجوز برای نمایش تعزیه و هفت مجوز نیز برای سایر نمایش ها اعم از صحنه ای، خیابانی، تعزیه یا پرده خوانی، جُنگ و تقلید صدا و تردستی در قشم صادر شده است.

وی بیان کرد: اکنون ۲ گروه تئاتر ثبت شده در این جزیره وجود دارد، برخی گروه های نمایشی نیز در سامانه مربوطه ثبت نشده است اما فعال هستند و در زمان های خاص، نمایش تولید می کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از حضور یکی از گروه های تئاتر جزیره قشم در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان خبر داد و گفت: در این جشنواره نمایش «شهربانو» به نویسندگی مجید کاظم زاده مژدهی و کارگردانی کمیل جعفری ساعت ۱۵ و ۱۷ امروز (سه شنبه) در سالن پلاتو تئاتر آفتاب شهر بندرعباس به روی صحنه می رود.

وی با انجام تعریفی از هنر ششم افزود: تئاتر به عنوان پدر همه هنرها، کهن ترین هنر، هنر در حال بودن، اعجاب آورترین هنر و چراغ روشنی بخش راه بشریت است، چراغی که رابطه بنیانی با تماشاگر دارد و سخاوتمندانه به تمام زبان‌ها سخن می‌گوید، این هنر زیبا هر چه ساده‌تر باشد، صمیمانه‌تر ما را به اعجاب‌آورترین مهارت بشری یعنی نمایش وصل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا