سلامتگردشگری

خدمات درماني به بيش از ۵۹۰۰ بيمار در بیمارستان قشم ارائه شد

رئيس كميته بهداشت و سلامت ستاد اجرايي خدمات سفر قشم از ارائه خدمات به افزون بر 5 هزار و 900 مراجعه كننده به بيمارستان پيامبر اعظم (ص) قشم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، دكتر ياسر مرادي با بيان اين مطلب، اظهار داشت: همزمان با آغاز تعطيلات پايان سال (25 اسفند 1401 تا پايان هشتمين روز از فروردين 1402) به پنج هزار و 922 نفر از مراجعه كنندگان به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم خدمات ارائه شده است.
وي با اعلام اينكه 553 نفر از اين تعداد در بخش های بیمارستانی بستری شدند، افزود: در اين مدت به چهار هزار و 614 تن از مراجعه كنندگان به صورت سرپايي خدمات ارائه گرديد و تعداد 11 نفر از بيماران هم براي درمان به بندرعباس مركز استان هرمزگان اعزام شدند.
به گفته رئيس كميته بهداشت و سلامت ستاد اجرايي خدمات سفر قشم، در مدت ياد شده همچنين 68 بانوي به صورت طبيعي در بیمارستان قشم زايمان كردند و 33 عمل سزارين هم براي تولد نوزادان در اين مركز بيمارستاني انجام شد.

وي يادآور شد: از ابتداي تعطيلات پايان سال تا پايان تعطيلات نوروزي (15 فروردين) پزشكان متخصص در حوزه هاي جراحي عمومي، زنان و زايمان، اطفال، ارتوپد، بيهوشي، داخلي، عفوني، چشم، قلب، و طب و اورژانس در بيمارستان قشم مشغول فعاليت هستند.
مرادي همچنين اظهار كرد: در اين مدت و در فوریتهای پزشکی ۱۱۵ هم فعاليت هايي همچون پذيرش 335 بيمار اورژانسي، اعزام 191 بيمار به بيمارستان قشم و اعزام 16 بيمار به مراكز بهداشتي روستايي ثبت شده است.
وي با اشاره به 178 مورد ماموريت انجام شده توسط کارشناسان فوریت های پزشگی ۱۱۵، گفت: ماموريت هاي تصادفي 77 مورد، غير تصادفي 102 مورد، تعداد اعزام بيماران تصادفي 88 و غير تصادفي هم در اين مدت به 133 نفر رسيده است.
جزيره قشم به عنوان بزرگترين جزيره خليج فارس در طول سال به ويژه در ايام تعطيلات پايان سال و نوروزی ميزبان انبوه ميهمانان و گردشگران از سراسر ايران و شماري از كشورهای خارجی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا