آخرین خبرهااقتصادی با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

محصولات شرکت دانش بنیان بازو صنعت قشم رونمایی شد

با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور از جدیدترین محصولات تولید شده توسط شرکت دانش بنیان بازو صنعت هوشمند قشم طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، مرتضی بانک در این مراسم گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر فناوری‌های جدید و فعالیت شرکت‌‎های دانش بنیان است.

وی افزود: منطقه آزاد قشم نسبت به این حوزه رویکرد مناسبی ایجاد کرده است که در نتیجه آن شاهد رشد و شکوفایی صنایع دانش بنیان و تولید محصول صادراتی در این منطقه هستیم.

شرکت بازو صنعت هوشمند قشم یکی از شرکت‌های دانش بنیان ثبت شده در مرکز بین المللی رشد منطقه آزاد قشم است که فعالیت خود را در حوزه ربات‌های صنعتی آغاز کرده است.

شرکت مذکور با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریالی فعالیت خود را آغاز کرد که تا کنون  موفق به اشتغالزایی برای ۱۰ نفر نیروی کار به صورت مستقیم و ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم شده است. با افزایش حجم سفارش محصولات این مجموعه ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر را داراست.

این شرکت در حال حاضر با سرمایه گذاری افزون بر ۱۵ میلیارد ریال نمونه‌های اولیه محصولاتی از جمله انواع سوییت‌های شناور با تجهیزات و امکانات سکونتی، دوچرخه‌ی دریایی، موتورسیکلت دریایی و همچنین موتور ترکیبی برای انواع قایق های موتوری، شناورهای دریایی و سوییت‌های شناور تولید کرده است.

با بهره برداری از خط تولید محصولات شرکت بازو صنعت هوشمند قشم، هزینه تولید نمونه‌های داخلی این محصولات ۱۲.۵ درصد هزینه تامین نمونه‌های خارجی است.

بانک صبح امروز برای بازدید از طرح‌های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد منطقه آزاد قشم شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا