اقتصادی

هشت اسکله فلزی تولیدی در قشم بارگیری شد/ احداث شهرک دریایی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۸ فروند اسکله فلزی تولید جزیره، با اعتبار افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال در اسکله بهمن بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبرقشم به نقل از ایرنا حمیدرضا مومنی روز چهارشنبه در این آیین افزود: این اسکله‌ها به سفارش اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر برای رونق گردشگری در این منطقه توسط متخصصان داخلی طراحی، ساخت و تولید شدند که تا ابتدای سال آینده در چهار نقطه از رود کارون نصب می‌شوند.

وی ادامه داد: این اسکله‌ها به همراه چهار پل دسترسی علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۰ نفر، از خروج ۳۰۰ هزار دلار ارز نیز جلوگیری کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این اسکله‌ها با مواد اولیه داخلی از جنس فولاد دریایی و در مدت زمان چهار ماه تولید شد.

وی اظهار کرد: شمع کوبی این اسکله‌ها توسط شرکت تولید کننده در خرمشهر انجام می‌شود.

مومنی افزود: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۱ هزار متر مربع اسکله آلومینیومی، یکهزار متر اسکله فلزی و سه هزار طراحی و تولید و ۱۶۰ نقطه شمع کوبی توسط شرکتهای قشمی انجام شده است.

شهرک دریایی در قشم ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان در حال ساخت شهرک دریایی با هدف تعمیرات شناورهای سنگین و کشتی‌های باری بزرگ است و از تمام ظرفیت های تولیدی در جزیره برای تکمیل سبد دریایی خود استفاده می‌کند.

وی از توسعه گردشگری دریایی در قشم خبر داد و افزود: ساخت و تجهیز اسکله مارینای قشم توسط بخش خصوصی گردشگری دریایی در قشم را رونق می‌دهد.

مومنی از ساخت جَکِت و اسکله‌های نفتی تا ۶ ماه آینده در قشم اطلاع داد و تصریح کرد: اقتصاد دریا محور با مشارکت و فعالیت اداره بنادر و دریانوردی، شیلات و مشارکت بخش خصوصی در قشم توسعه فراوانی را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر بهره‌وری از شرکت‌های تولیدی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اولویت اول این شرکت‌ها تامین نیازهای داخل جزیره قشم است و در این راستا، یک پست اسکله مسافربری در اسکله شهید ذاکری، یک پست اسکله صیادی به جنس آلومینیوم و مهر بازرویی برای ساحل ریگو توسد تولید کننده داخلی طراحی، تولید و نصب شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ظرفیت بالای تولیدات زیرساخت‌های دریایی در قشم سخن گفت و ادامه داد: سازمان منطقه آزاد بر اساس قوانین و مقررات مناطق آزاد به دنبال کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی و امکان رقابت با تولیدکنندگان خارجی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا