اقتصادی

۱۶ سارق حرفه‌ای در قشم دستگیر شدند

 فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: ۱۶ سارق حرفه‌ای با ۲۶ فقره سرقت با تلاش شبانه‌روزی ماموران انتظامی این شهرستان مرزی در چندین عملیات جداگانه شناسایی و دستگیر شدند.  

به گزارس پایگاه خبری خبرقشم، سرهنگ محراب کاظمی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت در ۱۵ روز گذشته و متواری شدن سارقان در این شهرستان مرزی به ویژه در شهر قشم، شناسایی و دستگیری این گروه از سارقان حرفه ای به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۱ جانبازان شهر قشم با انجام تحقیقات اطلاعاتی و گشت زنی های هدفمند شبانه روزی نامحسوس، در مدت یادشده ۱۶ سارق حرفه ای و سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در چندین عملیات جداگانه غافلگیرانه در مخفیگاه شان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های فنی به عمل آمده به ۲۶ فقره سرقت از قشموندان اعتراف کردند که اموال مکشوفه پس از سیر مراحل قانونی به مالباختگان تحویل شد.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع سرقت ها در اولویت کاری مجموعه انتظامی بوده و در این خصوص هوشیاری و اقدامات پیشگیرانه از سوی قشموندان نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وقوع جرائم به ویژه سرقت داشته باشد، گفت: ضروری است جزیره نشینان برای پیشگیری از وقوع هرگونه سرقت، با استفاده از روش های بازدارنده سارقان را در ارتکاب جرم ناکام بگذارند.

وی از قشموندان خواست با استفاده از تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده سارقان را در رسیدن به اهداف خود مایوس کرده و در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک در اطراف منزل، محل کار، خودرو خود و دیگران مراتب را به فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا