گزارش وزیر نیرو:

مشکل آب قشم در سال جاری برطرف می‌شود

 وزیر نیرو گفت: کمبود آب روستاهای قشم با ایجاد سه آب شیرین‌کن جدید در این جزیره برطرف می‌شود و مردم از آب بهداشتی و سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، علی اکبر محرابیان روز دوشنبه در حاشیه سفر یکروزه خود از جزیره قشم و بازدید از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی انرژی گستر قشم افزود: موضوع تامین آب قشم به ویژه در روستاهای غربی این جزیره در سفر رییس جمهوری مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون قرارداد ساخت این سه آب شیرین‌کن منعقد شده و طی سال جاری به مرحله اجرا و بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو تصریح کرد: امروز ۲ نیروگاه برق و آب مورد بازدید قرار گرفت که با توجه به فرایند اجرا، یک نیروگاه تا پایان فروردین ماه سال جاری و نیروگاه دوم نیز تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسند.

در ادامه این بازدید مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم درباره این بازدیدگاه گفت: اجرای نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی شرکت انرژی گستر قشم با سرمایه‌گذاری ۳۸۶ میلیون یورویی شرکت‌های غدیر و مپنا در سال ۱۳۹۲ در زمینی به مساحت ۷۵ هکتار آغاز شد.

مهدی نصیری افزود: مرحله نخست این طرح در سال ۱۳۹۹ با تولید ۱۷۰ مگاوات و مرحله دوم آن در سال ۱۴۰۰ با تولید ۱۷۰ مگاوات و با ایجاد ۱۸۳ فرصت شغلی به بهره‌برداری رسید.

وی توضیح داد: مرحله سوم این طرح با توان تولید ۱۶۰ مگا وات برق از بخار تولیدی نیروگاه و همچنین تولید ۱۰۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی در دست احداث است و پیشبینی می‌شود تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم میزان مصرفی گاز این نیروگاه راه تا ۲ میلیون مترمکعب در روز اعلام و تصریح کرد:  مشکل فعلی طرح کمبود گاز مورد نیاز بدلیل افت فشار و همچنین حبس برق ۶۰ مگاواتی بدلیل پر بودن شبکه انتقال برق در زمان پیک بار است.

نصیری اضافه کرد: وزیر نیرو همچنین از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی قشم مولد بازدید کرد که این نیروگاه با سرمایه گذاری ۲۸۴ میلیون دلاری در حال ساخت است و مرحله نخست آن با تولید ۷۰ مگاوات هم اکنون فعال است.

وی میزان گاز خوراک این نیروگاه را ۲ میلیون متر مکعب در روز بیان کرد و افزود: مرحله دوم آن که توان تولید ۳۲۰ مگاوات برق را خواهد داشت، اواخر فروردین ماه سال جاری آماده بهره برداری می‌شود.

وزیر نیرو که با هدف بازدید از نیروگاه‌های در حال ساخت «غدیر»، «پاسارگاد قشم» و نیروگاه بندرعباس به استان هرمزگان و جزیره قشم سفر کرده است در امروز دوشنبه اول فرودرین در نخستین صبح بهاری نوروز ۱۴۰۱ با حضور در مزار شهدای گمنام جزیره قشم به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

در این آیین ،افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمدحسینی معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد قشم، محمد محمدحسینی تختی فرماندار شهرستان، هیات همراه وزیر نیرو و جمعی از مدیران شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند که حاضران پس از قرائت فاتحه، مزار شهدا را عطر افشانی و غبار روبی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا