اقتصادی

تلاش برای رفع دغدغه‌های مالیاتی بازرگانان قشم/ پیگیر وضعیت فعالان اقتصادی قشم که 3 سال اظهارنامه ندادند، هستیم

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان از تلاش برای رفع دغدغه های مالیاتی فعالان اقتصادی قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، رضا آخونده زاده مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان امروز در دیدار با نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بازرگانان قشم، اظهار داشت: بازرگان دارای کارت بازرگانی، مجوز وارد کردن کالا از خارج مرزها به سرزمین اصلی را دارند و بر این اساس مشمول قانون مالیات های مستقیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه فعالین اقتصادی در جزیره قشم بر اساس قانون به دلیل عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در سه سال متوالی در سال‌های گذشته، مشمول مشوقات و بخشودگی نمی‌شوند ، ادامه داد:  در راستای رفع دغدغه های مالیاتی فعالین اقتصادی در قشم مذاکراتی با سازمان امور مالیاتی صورت گرفته که پس از اخذ موافقت به فعالین اقتصادی اطلاع رسانی می‌شود.

در این نشست پس از بیان صحبتهای نماینده بازرگانان قشم در خصوص مشکلات و مسایل مالیاتی بازرگانان قشم، مدیر کل امورمالیاتی هرمزگان قول مساعد داد در اسرع وقت موانع و مشکلات مالیاتی بازرگانان قشم را بررسی و پیگیری کند. 

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخش خصوصی با نگاه ملی خود ایجاد اشتغال در استان را به همراه دارد  و در این راستا  می طلبد که مورد حمایت قرار گیرد و دغدغه های آنان رفع شود.

وی  با بیان اینکه ارتباط خوب و  موثری بین اداره کل امور مالیاتی و فعالان اقتصادی استان برقرار است،  اظهار داشت: با توجه به تسلط مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان بر قوانین مالیاتی و برخورد خوبی که با مودیان و فعالین اقتصادی دارند، می طلبد که بر اساس قوانین مالیاتی دغدغه‌ها و مشکلات بازرگانان جزیره قشم رفع شود.

براساس این گزارش، اختلاف میان سازمان منطقه آزاد قشم و امور مالیاتی و برداشت از قانون مبنی بر عدم نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد اکنون سبب بروز گرفتاری‌هایی برای کسبه و بازرگانان جزیره قشم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا