اجتماعیاخبار بانوانایران پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پی درگذشت بانو فاطمه دژگانی؛

صاحبان علم و خِرد هرگز نمی میرند

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره بانو فاطمه دژگانی نامی آشنا برای همه اندیشمندان و فرهیختگان، بر زنده بودن نام صاحبان علم و اندیشه تاکید کرد.

متن پیام حمید رضا مومنی به شرح ذیل است؛

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

 

بانو فاطمه دژگانی به عنوان یک محقق فرهیخته تا واپسین لحظه های عمر با برکت خود بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید داشت و کلید دستیابی به اهداف و آرزوهای مهم بشریت را به داشتن هدف و انگیزه مشخص، تلاش، امیدواری و پیگیری موضوعات مختلف مرتبط می دانست.
او همانند همه نویسندگان، شعرا، هنرمندان و اندیشمندانی که با هدف مقدس هدایت جامعه به سوی کمال، قلم به دست گرفته اند همیشه زنده و پاینده خواهد بود و واژه مرگ زیبنده چنین افرادی نیست.
این بانوی مهربان و خوش ذوق، ۱۱ کتاب در مورد ارزش های نهفته در استان هرمزگان به ویژه جزیره قشم از خود به یادگار گذاشت که دو اثر ارزشمند “تاسیس قشم از زمان ساسانیان” و “سفیر عشق قشم با معرفی شهدای جزیره به ویژه سردار شهید غلامشاه ذاکری” از جمله آنهاست.
اینجانب تمام قد در برابر اندیشه والای این بانوی پرهیزکار و دانشمند جزیره قشم سر تعظیم فرود می آورم و به روح بلند وی درود می فرستم و اطمینان دارم خداوند مهربان به خاطر خدمات ارزنده ای که از این بانوی نویسنده و درد آشنا با هدف روشنگری نسل کنونی و نسل های آینده به یادگار مانده،  وی را مشمول لطف و رحمت خاصه خود قرار خواهد داد.
روحش شاد و نامش ماندگار

حمید رضا مومنی
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم هم به نوبه خود یاد این بانوی فرهیخته و صاحب آثاری همچون ” قشم نگینی بر خلیج فارس” ، ” بندرخمیر بهشت گمشده” ، “چیستان در جنوب” ، “باورهای سینه به سینه در هرمزگان” ،”آنچه بر ما گذشت”، “داستان های حقیقی و صد سال قبل استان هرمزگان”، “زندگی نامه شاعران و مشاهیر هرمزگان”، “زنان پیام آور عاشورا از آغاز تاکنون” “جن زدگان جنوب ایران” ، “تاسیس قشم از زمان ساسانیان” و “سفیر عشق قشم” را گرامی می دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا