اقتصادی

ثبت ۴۸۰۰ پرونده واردات در منطقه آزاد قشم

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت آماری ۴۸۰۰ پرونده واردات به ارزش بیش از ۲۲۵ میلیون دلار در این منطقه آزاد خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از صبح ساحل، هرمز امیری با بیان این مطلب، اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۱۴۱۸ پرونده ثبت آماری شده مربوط به کالا‌های مصرفی در جزیره به ارزش تقریبی بیش از ۳۷ میلیون دلار است.
امیری ادامه داد: همچنین دو هزار و ۹۵۰ پروانه واردات کالای همراه مسافر نیز به ارزش تقریبی ۶۸ میلیون دلار از ابتدای سال جاری در منطقه آزاد قشم صادر شده است.وی تصریح کرد: در این مدت بیش از ۲۳ میلیون دلار برای واردات مواد اولیه و قطعات شرکت‌های تولیدی در قالب ۱۳۷ پرونده ثبت آماری، تخصیص یافت.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: همچنین ۱۳۹ پرونده ثبت آماری به ارزش بیش از ۹۶ میلیون دلار نیز برای واردات ماشین آلات مربوط به خطوط تولید واحد‌های صنعتی اختصاص یافته است.
امیری در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین ارز تخصیص یافته برای واردات از ابتدای سال جاری مربوط به ماشین آلات خطوط تولید و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز شرکت‌های تولیدی است که نشان دهنده حرکت رو به رشد فضای تولید در جزیره می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا