گردشگری

درخواست ژئوپارک روسیه درخصوص بهره گیری از تجربیات ژئوپارک قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از درخواست دومین ژئوپارک پیشنهادی کشور روسیه برای بهره گیری از تجربیات موفق و تبادل تفاهم نامه با ژئوپارک جهانی قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سجاد اشگرف با اعلام این مطلب بیان داشت: ژئوپارک پیشنهادی توراتائو کشور روسیه، دومین ژئوپارک این کشور می باشد که ارزیابی آن در سال 2022 توسط ارزیابان یونسکو انجام گرفت.

وی ادامه داد: طی بررسی پرونده در هفتمین نشست شورای جهانی ژئوپارک های یونسکو، مقرر گردید تا زمان بهبودبخشی به برخی برنامه های اجرایی و در دست اقدام، حضور این ژئوپارک در عرصه جهانی به تعویق افتاد. اشگرف خاطرنشان ساخت: به همین منظور مدیر ژئوپارک توراتائو با ارسال نامه رسمی از طریق کمیسیون ملی یونسکو کشور روسیه درخواست خود را جهت سفر به جزیره قشم در راستای انتقال تجربیات و انعقاد تفاهم نامه با ژئوپارک جهانی این جزیره در راستای فعالیت های شبکه ای و تبادل ایده به منظور بالابردن استانداردهای کیفیت محصولات و اقدامات توسعه ای ژئوپارک های جهانی، ارسال نمودند که ضمن استقبال از این درخواست، در نظر است مسئولان این منطقه در ماه های آتی به کشور عزیزمان و جزیره زیبای قشم سفر کنند.

وی در پایان یادآور شد: نقش محوری و کلیدی ژئوپارک جهانی قشم از سال 2018 در توسعه ژئوپارک های منطقه و آموزش و بازخوانی تجربه های جزیره قشم در دست یابی به کارت سبز شبکه جهانی ژئوپارک ها به عنوان الگویی موفق برای کشور های خواهان ثبت جهانی ژئوپارک در منطقه، از سوی یونسکو مورد تأکید می باشد.

خاطر نشان می گردد، در سال گذشته نیز ژئوپارک جهانی قشم از سوی مسئولان یونسکو در عرصه های بین المللی به عنوان الگوی موفق در زمینه توسعه مدیریت مشارکتی جوامع محلی و همچنین نقش برجسته زنان در راهبری فعالیت های زمین گردشگری معرفی گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا