آخرین خبرها

پیگیری| تحقق وعده آبفا برای کاهش تنش آبی در روستای سلخ در قشم

مدیرعامل آبفا هرمزگان از افزایش ظرفیت آب شیرین کن سَلَخ خبر داد و گفت: با ارتقاء ظرفیت این آب شیرین کن به 900 متر معکب در شبانه روز، بخش عمده نیاز آبی روستاهای سلخ و گامبرون تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، امین قصمی درباره آخرین وضعیت آبی روستای سلخ از توابع قشم اظهار کرد: با ارتقای ظرفیت آبشیرین‌کن این روستا به 900 متر معکب در شبانه روز، بخش عمده نیاز آبی روستاهای سلخ و گامبرون تامین می‌شود.

وی افزود: با اجرای تعهدات سرمایه گذار جدید و ایجاد تاسیساتی نظیر مخزن و سیستم پیش تصفیه، تا پایان شش ماهه دوم امسال این آبشیرین کن به ظرفیت نهایی 1200 مترمکعب می‌رسد.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، ظرفیت در مدارِ این آبشیرین کن طی 6 ماه گذشته به علت فرسودگی تاسیسات و عدم انجام تعهدات سرمایه گذار قبلی، 200 مترمکعب در شبانه روز بوده است که در نتیجه این روستاها با مشکل کمبود مواجه بودند.

قصمی گفت: در حال حاضر آب شرب روستاهای سَلَخ و گامبرون با ظرفیت 900 مترمکعب از طریق شبکه آب روستایی توزیع می‌شود در حالی که پیش از این آبرسانی به روستاهای مذکور به صورت سیار و هر دو هفته یکبار انجام می‌شد. 

به گفته وی، با بهره برداری از ظرفیت نهایی آبشیرین کن سَلَخ آب شرب مورد نیاز دو روستای سلخ و گامبرون با جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر تامین و بخشی از وعده‌های آبفا برای کاهش تنش آبی در روستاهای جزیره قشم محقق می‌شود.

روستای سلخ در جنوب جزیره قشم و در فاصله 80 کیلومتری از شهر قشم واقع شده و بیش از 3200 نفر جمعیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا