بین الملل

نهمین دوره جام قهرمانان بازی های ویدئویی ایران در قشم برگزار می شود

نخستین دوره مسابقات بازی های ویدئویی منطقه آزاد قشم و نهمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی ایران با شعار «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم و با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد غفاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در در جلسه برنامه ریزی برگزاری جام قهرمانان بازی های ویدئویی در قشم، اظهار کرد: این جام با هدف ایجاد شور و نشاط در بین کودکان، نوجوانان و جوانان در محیطی شاد و سالم همراه با خانواده ها، آماده سازی بستر حمایت از بازی سازان ایرانی از طریق جذب کاربر جدید برای نخستین بار در جزیره قشم برگزار می شود.
وی ادامه داد: بخش‌های مختلف نهمین جام قهرمانان بازی های ویدئویی ایران، بازی های برخط در دو بخش بین الملل و بازی های موبایلی ایرانی و بازی های حضوری در دو بخش بازی کوئیز و فیفا 24 را شامل می شود.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم؛ علاقه مندان به شرکت در نخستین دوره مسابقات بازی های ویدئویی منطقه آزاد قشم می توانند از طریق سایت baazico.ir برای شرکت در این رویداد ثبت نام کنند.
او اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته برگزاری دوره های آموزشی جهت آموزش برنامه نویسی جهت ساخت بازی های رایانه ای نیز یکی از برنامه هایی است که در آینده نزدیک اجرایی می شود.
غفاری در پایان گفت: امیدوار هستیم برگزاری این رویداد در جزیره جهانی قشم بتواند زمینه ساز شناسایی استعدادهای موجود در جزیره قشم جهت ساخت و طراحی بازی های رایانه ای و همچنین معرفی بازیکنان ماهر در بازی های مختلف ویدئویی در سطح ملی باشد.
همچنین سید محمد سادات اخوی، مدیر ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور نیز در این نشست خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار در جام قهرمانان بازی های ویدیویی بخش مسابقات موضوعی اضافه شده که براساس موضوعات روز کشور برنامه‌ ریزی های لازم صورت گرفته است. موضوعاتی نظیر انتخابات، ایام الله قربان تا غدیر، محرم و پرداختن به مشاهیر ایران و زبان فارسی که می تواند با ایده پردازی های مناسب مخاطبان را در رده های سنی مختلف جذب نماید.
نشست برنامه‌ ریزی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در بخش استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با حضور محمد غفاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، سید محمد سادات اخوی، مدیر ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور و نمایندگانی از سایر دستگاه ها و بخش ها برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا