اقتصادی

نقش پررنگ صنایع دریامحور در جزیره جهانی قشم

مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نقش صنایع دریامحور جزیره جهانی قشم در میان انواع فعالیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه آزاد، پررنگ و قابل توجه است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سید مسعود آل عبایی با بیان این مطلب در حاشیه رویداد همتایابی بین‌المللی در اقتصاد دریامحور که طه سه روز (25 تا 27 اردیبهشت) در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی قشم برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری، صنایع شیلاتی، نفت و انرژی، صادرات و واردات، بندر و همچنین ساخت و سازهای عمرانی، شاخه‌های اصلی سرمایه‌گذاری در قشم هستند و در این میان سهم سرمایه‌گذاری فعالیت‌های دریامحور قشم پررنگ است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت شاخه‌های سرمایه‌گذاری اعلام شده، به جرات می‌توان اعلام کرد که بیس اصلی تقاضاهای سرمایه‌گذاری در جزیره جهانی قشم بر محور فعالیت‌های دریامحور متمرکز شده است.
به گفته مدیر جذب سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، درحال حاضر از 136 بسته سرمایه‌گذاری موجود در سایت سازمان منطقه آزاد قشم، 10 مورد آن به طور تخصصی در حوزه فعالیت‌های دریامحور طراحی شده است.
وی با اعلام اینکه سال گذشته یک هزار و 67 تقاضای سرمایه‌‌گذاری به ارزش حدود 30 همت و 512 میلیون یورو در این جزیره داشته‌ایم، ادامه داد: از این میزان ارزش، 27 همت و 100 میلیون یورو آن محقق شده است.
آل عبایی با اعلام اینکه سال گذشته در این جزیره 922 مورد صدور مجوز صادر شده است، افزود: آمار تمدید مجوز سال 1402 در منطقه آزاد قشم به دو هزار و 337 مورد رسید که 172 مورد از صدور و تمدید مجوزها به حوزه فعالیت‌های دریامحور اختصاص داشت.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت‌های کلان سرمایه‌گذاری در جنوب ایران قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا